Onsdag..

Idag har Martin jobbat förmiddag och Alvin varit på dagis, så bara jag och lilltjejen hemma. Lite långtråkigt, men samtidigt väldigt skönt!


Martin har skaffat mig en ny bästa kompis. En robotdammsugare. Den funkar faktiskt över förväntan. Visst man behöver säkerligen dammsuga vanligt kanske 1 gång/vecka, men nu slipper jag dammsuga 1 gång/dag, bara att trycka på en knapp, sen är det klart. Hur smidigt som helst. Alvin är dock väldigt nyfiken på den och Alice vill gärna vara hos mig när den är igång.
Nog om den ;-)



Det går väl sådär för Alvin på dagis och jag känner mig så dum mot honom :-( Börjar redan när vi går upp, då frågar han om dagis, och ja det är dagis idag säger jag. Dagis nej säger han sen hur många gånger som helst innan vi ens hunnit gå dit. Ta på kläderna är en kamp och jag får bära in honom till förskolan, annars sticker han iväg.

Uppenbarligen gillar han inte alls att bli lämnad där och nu verkar han förstått att det är några timmar han ska vara där när han väl är där! Idag hade han dessutom varit riktigt riktigt ledsen vid lunchen och inte ätit något alls. Det bekymrar mig lite. Visst det går upp och ner, men nu äter han extremt extremt lite, även hemma.
Är rädd för att han nog går ner i vikt nu istället för att gå upp.. Men de går ju inte att tvinga i honom mat.

Funderar lite på ifall han kanske skulle prova ett tag att gå alla dagar i veckan, men bara 3 timmar/dag och se hur det blir då. Då äter han ju inte där.. Men ska ge de denna veckan ut (imorgon) och sedan nästa vecka, annars pratar jag med dom på onsdag eller torsdag, så får vi se vad de tycker vi ska göra, för att veta att han är jätteledsen på dagis när jag ändå är hemma känns hemskt...
Alvin är nog väldigt kluven, när han är trött, ja det är nog då han blir riktigt ledsen på dagis, men annars älskar han ju dagis och tycker det är jättekul att leka där och vara ute!

Återstår att se hur det går imorgon.. Håller tummarna för att de ska gå bra. Imorgon börjar även öppna förskolan igen, så då ska Alice och jag gå dit, så får vi se om det är några vi känner där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0