Ledsen kille på dagis!

Alvin vill absolut inte gå till dagis. Frågar varje morgon: Gogo nej (dagis nej) och säger man att vi ska till dagis, ja då är han jätteledsen tills vi är på dagis. Det tar vääldigt hårt på mig vissa dagar. Jag känner mig så himla elak som lämnar honom, fast att han igentligen inte måste.
Sen samtidigt, så kommer det väl bli likadant sen ifall jag nu skulle ta hem honom från dagis.

Idag tog jag mig ett snack med en i personalen och sa att jag funderar på att ändra hans tider till 8,15-11,15, varje dag istället för 5 timmar 3 dagar/vecka. Hon tyckte det lät som en utmärkt ide och hade själv funderat en hel del på att ta upp det med oss.
Så nu känns det super igen, även om jag lämnade en jätteledsen kille på dagis idag.

Men jag hämtar honom innan maten, alltså 11,15 istället för 14 :-)


Alice har stökat och bökat hela natten. Jättejobbigt. Tror nästan hon har tänder på g. Hon somnade iallafall i vagnen runt 8,30 och sover ännu. En trött 1-åring alltså :-)

Jag ska passa på att plocka lite såfort jag skrivit klart här!

Alice dricker smoothie


Alvin kör bil



Sen på tal om något helt annat:
Huset går i rasande fart framåt. Mycket fortare än förra sidan, tack vare en hel del hjälp. Martins pappa hjälpte till att bygga byggställningen, min bror hjälpte till att bygga det sista på byggställningen och riva gamla fasaden och regla upp och Martins kompis Danne hjälpte till att sätta upp ny fasad.

Nu är det alltså inte mycket kvar, i helgen kunde visst Martins pappa hjälpa till att sätta i fönstret och sådär. Sen är det bara vindskivor, plåtar och måla kvar. Sista målningen får nog dock bli nästa år, det börjar bli lite väl fuktigt ute nu.


Min plan tills Alvin fyller år är att huset ska vara klart, vi ska storstäda mitten och ovanvåning (allt, fönster, lister, skåp m.m) och sen kanske hinna ta en liten minisemester i mammas och pappa stuga när allt är klart. Det tycker vi att vi förtjänar :P Återstår att se ifall vi hinner med stugan också innan Alvin blir 3 år :-)



Började fundera lite på vad Alvin vill ha. Frågade honom när vi var på toys rus i helsingborg. Det var mycket byggare bob saker han pekade på (gillar att kolla på det), likaså lite större grävmaskiner, brandbilar osv. Han har vaken brandbil eller ambulans, men många poliser ;-)
Vi kommer ge honom två böcker, ett spel med färger, en ny säng (Alice ska få ta över Alvins växasäng såsmåningom) och sen en sjukhusväska.

Alvin har snappat upp att man kan skjuta, och springer runt och låssas att handen är en pistol, inget varken jag eller Martin gillar. Så köp absolut inget sånt bara :-)


Så det blev ett inlägg med massa saker, men det bjuder jag på :-)

Kommentarer
Postat av: therese

det med skjuta kan han ju snappat upp från dagis ändå..

2011-09-19 @ 12:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0