Absolut jobbigaste natten någonsin..

Det är väl när man har nyfödd som nätterna ska vara en pina? Inte när man har en 1-åring och en snart 3-åring, men uppenbarligen kan dom även när de är så gamla.
Natten var ett helsike rent ut sagt. Gick och la mig i tid vid 21,30, eftersom natten innan höll alice mig vaken från 04 med sitt skrikande.
Vaknade 22,30, då ville Alvin ha allt möjligt. Dricka med citron eller mjölk, men vi har sagt att på nätterna dricker man vatten. Han blev vannsinnig. Sen fick han för sig att han skulle gå upp, vilket han knappast skulle göra mitt i natten. Han var riktigt arg på mig och slogs gjorde han också (de har börjat komma mer och mer nu).
När han tillslut ville sova, så sov han jätte oroligt, sov hos mig en stund, sov i sin säng en stund och sedan kom han igen. När han väl kommit till ro och somnade riktigt vid 00,30,sov jag nog sådär 15 minuter, för 00,45 började Alice skrika.
Gick över med Alvin i hans säng och som tur var, så fortsatte han sova gott resten av natten.
Men Alice, hon var vansinnig. Mellan 00,45-03,15 skrek hon konstant. När klockan var 02,45 var jag sååå nära på att ringa och säga till Martin att han skulle komma från jobbet för jag orkade inte mer. Ett sista försök blev att lägga henne i sin säng (det kändes för farlit att ha henne kastandes i vår säng när jag var så trött och höll på att somna).
Tog mitt täcke och kudde och la mig på golvet bredvid hennes säng. 03,15 sov hon och sen fick jag sova till 07,15 allafall.
Men liksom vad håller hon på med? Varför vaknar hon? Varför är hon så arg? Har hon ont?
Har frågat mig många gånger inatt om hon faktiskt har ont, men nej det är säkert bara att hon helt enkelt är arg. Jag var också väldigt arg som liten.
Nu jobbar iallafall Martin inte förrän Fredag, så vi har sagt att vi får väl ta varannan natt nu istället, så att man iallafall får sova en av två nätter, sen så ska vi inte ta upp henne, utan lägga sig bredvid hennes säng istället, så kan man förhoppningsvis lyckas sova en liten stund, men ändå så slipper hon ligga själv och skrika sig till sömns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0