En hostfri kille..

Bricanylen gör verklien underverk för Alvins del.
Glömde ge honom den nu ikväll, när han sovit 1,5 timme vaknade han och hostade massor (så mycket har han inte hostat sedan han fick medicinen). Fick bricanyl och somnade gott om igen.
Så imorgon ska jag ringa upp till barnakuten och se vad de tycker vi ska göra. Ska vi avvakta, och använda slut på flaskan med bricanyl (som tar slut i helgen), eller ska vi se till att få de mediciner som behövs nu direkt, så att inflammationen kan läka ut?
Jag känner mig lite väl nojig, men sen samtidigt, så vill jag ha en kille som är utan hosta och som kan leka och busa utan att hosta massor. Vet ju att bricanylen hjälper ju inte till att läka astman, utan den lindrar ju bara. Har ju själv pulicort på våren, just för att jag aldrig ska hinna få den här hostan och inflammationen, som jag får då och ja i våras hostade jag inte alls.
Tycker lite synd om honom, om han nu ska få samma problem som mig! Det är skitjobbigt ibland! Iallafall, så vill jag, om vi nu får en remiss till barnkliniken, kolla honom för katt, damm, kvalster och så också, så att det inte är något sånt som gör att han börjar hosta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0