Vårdcentralen

Idag var vi nere på vårdcentralen med Alvin.. Skulle egentligen till babysången med Alice, men Alvin har på sista tiden börjat bli så himla trött och dricker mer än tidigare.
Började fundera lite på diabetes, så jag ringde vc igårkväll och fick tid 8,30 idag.

Han var så duktig min älskade gosse. Först imorse vid 05 vaknade han, och eftersom de ville ha ett morgonurinprov, så fick han upp och kissa på pottan direkt, inte alls för kul. Men kissa gjorde han och sen somnade han om ett tag till.

Mamma kom hit och tog Alice, så gick Alvin och jag ner till vc. Urinprovet såg bra ut, men de ville ändå sticka honom och kolla blodsockret. Såklart blev han jätteledsen, men fick klistermärke och plåser, sen var det bra igen.
Provet visade ingenting, fy vilken lättnad de var. Verkligen! Jag var rusktigt nerös igårkväll och det blev ju inte bättre av att sitta och läsa på nätet direkt..

Men vi kunde lugnt gå inom affären och köpa en glass och sen hem igen. Väl hemma kom vi fram till att det faktiskt var öppna förskolan, så mamma, jag och barnen gick ner där och stannade resten av förmiddagen! Sista gången, synd, men verkar som vi är några stycken som ville fortsätta träffas hemma hos varandra nu i sommar också, så kul!

Nu sover barnen, fortfarande, så det blir väl en sen kväll ikväll, men det gör ingenting :-)

Snart kommer Martin från jobbet :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0