Alice och Alvin

Alice har varit väldigt jobbig på kvällarna, är trött och somnar, men sen innan vi lägger oss så kan hon skrika och vara jättemissnöjd minst 5-6 gånger. Detta har resulterat i att hon somnat i vår säng, det är lättare att få henne att lugna ner sig där och ja nu vill hon ju såklart inte somna i sin säng, tokfia!
Det går jättebra att lyfta över henne till hennes säng när hon väl somnat, så det är ju bra och så känns det som att hon har blivit aningen lättare på kvällen.
Skönt!

Numera ligger hon inte stilla en sekund i babygymmet. Hon rullar fram och tillbaka, men kryper dock inte, som tur är ;-)
Lilla Alice börjar bli stor, snart 6 månader. Var tar tiden vägen?



Just nu är det + 2 grader ute och i förrgår tror jag det var upp mot 6, så nu har äntligen snön börjat försvinna. Isgatan här utanför börjar också försvinna, så i eftermdidag tänkte jag att vi skulle ut och gå en sväng. Det har ju inte gått med syskonvagnen sedan snön kom. 44 kg i snömodd, nja det funkade inte ;-) och sen har det ju varit isbana.
Hörde dock att det skulle snöa i helgen igen, hoppas att det var falskt larm, jag vill ha vår, även om det för min del resulterar i kliande ögon och rinnande näsa.

Lite bilder:

Alice provar bilstolen, som nu sitter i bilen (Jenny jag har gärna kvar babyskyddet ett tag till, ifall det inte alls funkar med stolen, hoppas det är okej)

Alvin delar "mat" med kniv och gaffel.

Alice äter kalops.



Kommentarer
Postat av: Emelie

Så söt Alice är och va fin body, kan det vara molo tro? ;) Hoppas inte heller på snö till helgen, orkar inte heller med den mer. Vill också ha vår! :-) Kramar

2011-01-19 @ 22:10:53
URL: http://litendjavulsflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0