Potträning med Alvin

Har börjat lite smått med att potträna Alvin, tänk så skönt det hade varit med bara ett blöjbarn!

Han är superduktig, hela eftermiddagen igår gick han utan blöja och inte en ena olycka, likaså nu sedan imorse har han varit utan blöja. Min stora superduktiga kille.
Förra veckan var han också utan blöja lite då och då, men då hände en del olyckor, sen vill han ha blöja igen, men nu verkar han superstolt som inte har blöja när han är vaken :-)

Till något helt annat:
Alice blev 6 månader i måndags, gisses så fort tiden går! Vår lilla tjej är faktiskt inte så liten längre och det skulle inte förvåna mig ifall hon snart börjar krypa också.
Dock så har hon börjat äta ofta på nätterna, 4 gånger inatt tror jag det blev.
Lite dumt, för hon äter lite ersättning på dagen bara, max 70 ml varje gång. Sen äter hon gröt och lunch också, och då äter hon bra.
Hon kompenserar säkert med ersättning på natten istället, vilket bara är liite smått irriterade, men sålänge det inte urartar helt med nattätandet så är jag nöjd, hon somnar ju om direkt iaf!

Nu ska jag fortsätta med dagens sysslor, som består av dammsugning och undanplockning i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0