Tidigt morgon!

Japp det blev visst en tidig morgon för vår del. Alice vaknade 04,45 och ville ha mat och hon brukar iprincip alltid lyckas somna om, men icke idag. En hemsk hosta gjorde så att hon vaknade och vid 04,55 låg hon i min säng, i hopp om att hon skulle somna om, men icke. Nu har vi varit uppe sedan 05,20 ungefär och sedan dess har hon hunnit 3 utbrott och kastat sig runt på golvet.

Ena gången var det för att jag satte ner henne från min famn, jag var tvungen att klä på mig, borsta tänderna och gå på toa och det går ju inte för sig för lilla damen. Då låg hon och rullade runt och kastade sig på golvet undertiden.

Andra gången var när Alvin vaknade och jag satte ner henne, för att jag skulle kunna gå upp och hämta honom, även då började hon rulla rundor, efter att hon först kastat sig baklänges i hallen. Då var jag väldigt glad för att vi
har en stooor hallmatta på klinkersen.

Tredje gången var för att jag satt stilla med henne i soffan. Just de, hon vill liksom att jag även ska gå runt med henne konstant för att hon ska vara nöjd. Sitter jag stilla, så försöker hon kasta sig ur famnen, sätter jag då ner henne på golvet, så vill hon upp, eller så kastar hon sig och rullar rundor på golvet.


Denna lilla loppa är verkligen inte lätt. Vissa dagar känner jag verkligen att jag inte orkar med, medans andra dagar tycker jag bara hon är tramsig.
De enda som funkar när hon är på detta humöret är att ta vagnen och ut och gå. Det funkar väl en stund, men gå flera timmar varje dag, nja. Sen tycker hon det är väldigt jobbigt med massa folk, som vid kalas och på stan osv, då är hon helt hopplös. Skulle till stan med båda barnen för någon vecka sedan, men de slutade i kaos, Alice gallskrek och vägrade sitta i vagnen, så jag fick bära henne och köra Alvin i syskonvgnen samtidigt, tungt!

Så ta med Alice till stan skippar jag nog på ett bra tag ännu. Märker ju på henne att hon tycker det är så jobbigt med alla intryck och eftersom jag inte är helt själv med barnen(en himla tur), så är det ju lätt att åka iväg och köpa kläder och sådär när Martin har henne!

Tur att hon har sina goa och glada stunder hon också, dom försöker jag verkligen ta tillvara på, eftersom hon ju faktiskt är ganska krävande i vanliga fall och det känns ju inte direkt som det blir bättre. Mitt lilla hjärta!










Alvin räknas ju iallafall som färdiginskolad på dagis nu, skönt att allting gått så bra. Nu kommer han gå måndag, onsdag och torsdag 9-14. Helt perfekt. Jag hinner med saker hemma när Alice sover, hon hinner vakna lagom tills vi ska hämta på dagis, han är ledig fredagar och det blir inga supertidiga mornar. Detta passar oss perfekt!
På måndag ska han dock vara ledig, då kommer nämligen ett kultur team och personalen tyckte väl lite så att eftersom han är såpass ny på dagis, så kanske det var bäst om Alvin kunde varit hemma och ja det är ju inga problem. Känns bäst så för oss också, för Alvins skull. Så ondag och torsdag är det dagis denna veckan!

Idag blir det kalas här i knislinge för Alvin och mig. Alice är så snorig och lite hostig, så hon får stanna hemm med Martin när han kommer hem från jobbet, lagom tills vi ska åka!

Nu verkar det som att Alice lyckades somna om med en flaska ersättning, så nu ska jag lägga mig i soffan och försöka vila med min lilla kille, som lyckades vakna av hennes utbrott innan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0