Sjukstuga.

Vi har verkligen haft/har sjukstuga här hemma!

I torsdagskväll såg jag att Alvin hade börjat få små blåsor i munnen, så inget dagis i fredags. På fredagen fick han feber och mer småblåsor i munnen. I lördags, så hade Alvin verkligen ont. Det var så otroligt hemskt att se honom ha så ont, så vid 15 åkte Martin in med honom till akuten, eftersom han både vägrade dricka och äta.
Fick xylocain viskös, flytande xylocain, som man penslade på i munnen. Hela lrdagen och lite av söndagen, fick både Martin och jag hjälpas åt att hålla honom medans vi tog det i munnen, så att han kunde dricka och äta lite och de funkade super, i kanske 15 mintuer, sen släppte de igen.

Han fick iallafall i sig lite mat och sådär och även dricka. Natten till söndagen var allt annat än bra. Han var såå arg och hade så ont. Slängde sig runt i sängen och både knep och bet oss när vi försökte trösta honom när han skrek, så nog skjutton hade han ont.
I söndags var det lite bättre, i måndags drack han lite själv utan bedövning och i tisdags både åt och drack han utan problem, så idag blev det dagis igen!

Sen vidaretill Martin. I torsdags kväll kom han hem tidigare från jobbet och kände sig kass och hade lite feber. På söndag-måndag jobbade han igen.

Alice har åkt på Martins förkylning och är riktigt förkyld. Ingen feber eller så, men rosslig och snorig. Alvin har också blivit snorig. Frågade på dagis och sålänge han var pigg och inte hade feber, så var det inga problem att han var på förskolan trots att näsan rinner hela tiden!


Och så åter till dagis idag då :-)

Alvin och jag gick dit, utan vagn och utan cykel. Inte bästa iden kom jag på halvägs, då ville Alvin vända hemmåt igen och jag fick bära sista biten. Eftersom det var länge sedan han var där, så följde jag med in en runda och han höll hååårt i mig!
Efter en stund skulle jag gå hem och då blev han såklart jätteledsen. Vinkade på honom i fönstret och innan jag ens hunnit iväg hörde jag att han slutade vara ledsen!
De hade gått jättebra och inga olyckor i byxorna heller, trots att han varit utan blöja även ute. Kändes super!
Jag kom iallafall dit vid 11, så att jag också kunde äta lunch där och ja det gick väl sådär :-P Han hade myror i brallan och kunde inte sitta stilla, åt ingenting alls av maten.
Knäckemacka åt han dock en och en bit äpple.

Här är det tydlien så att Alvins åldersgrupp äter bara med gaffel och kniv, så vi får väl se hur det går. Hemma väljer han mest sked. Sen är de bara de små barnen, som har haklappar (Alvin hade de bara hemma när det är något kladdigt, typ köttfärsås), så man får väl tänka på så att det inte är typ köttfärsås när man sätter på en helt ny tröja ;)


Men än är jag jättenöjd med förskolan! Alvin vill ju verkligen inte hem när man väl är där, så det känns super. När jag kom idag, så var de fortfarande ute. Då sa Alvin nej till mig, antar att han trodde att vi skulle hem och de ville han INTE :-P haha.

Undrar när bakslaget kommer :-P Personalen verkar tycka att han är så duktig och tycker de går bättre än bäst och påminner mig ofta om att de faktiskt kan komma ett ganska stort bakslag, när han väl kommit på att han verkligen ska vara där 3 gånger / vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0