Kikat igenom barnens garderob..

Japp nu under eftermiddagen har jag ägnat mig till att kika igenom barnens ytterkläder. De enda som iprincip fattas nu till höst och vinter är vinterskor till Alvin, Vintermössor till båda och någon typ skaljacka till Alice. Resten finns och gud så skönt att slippa handla overaller och sånt till 2 barn, det är ju så himla dyrt. Fleecesett till Alvin köpte jag förra veckan tror jag det var och Alice fick ett i födelsedagspresent!

Vinterskor köpte jag idag på rea till Alice. Alvin hade vikningskor förra vintern och de gillade vi, och nu hittade jag en annan modell på vikningskor i rosa till halva priset, så blev en beställning på ett par för 375 kr istället för 750 kr.
Tycker det blir lite väl mycket rosa egentligen, men inte till vintern, eftersom hon kommer ha Alvins svarta overall som han hade i slutet på vintern då han var 1 år. Så det får bli rosa skor, någon färgglad mössa och Alvins gamla turkosa vantar.

Alvin kom jag fram till har 3 overaller. En overall som han hade förra året, som jag inte trodde skulle passa till vintern, men visst kommer den passa. En ganska sliten och noppig legooverall, som vi fått av mammas och pappas granne och sen en molo regnbågsoverall som jag köpte ny via blocket förra året.


Börjar ju närma sig dagisstart nu för Alvins del och det känns jättekonstigt. De enda vi fått reda på är att vilken tid vi ska vara där på måndag, ingenting annat, så imorgon tänkte jag att jag skulle ringa och höra hur det tänkt, lång eller kort inskolning. Kan vara bra att veta.
Håller tummarna för att det ska gå bra iallafall!

Kommentarer
Postat av: Carro

Skönt att ha allt klart. Jag köpte höst o vinterskor från Ellos nu när de hade nåt fel så även Kavat gick att köpa till 50% =) Hoppas de passar sen bara men annars får jag väl sälja dem vidare. Overall har han en regnbåge från Molo o så ska jag nog köpa en till tror jag, kan vara bra o ha en extra. Känns bra o ha fixat allt så man slipper lägga så mycket pengar under hösten.

Kram

2011-08-08 @ 21:10:28
URL: http://griffelfot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0