Dagis går jättebra!

Jag är verkligen helnöjd med dagiset och personalen. Gillar alla, så det känns super! Dessutom verkar de var ute väääldigt mycket och det är ju perfekt för Alvin, som älskar att vara ute!

Idag var jag med en stund inomhus, sen när det var dax att gå ut, då stannade jag kvar inne. De tog på Alvin ytterkläderna, sen kom han på att jag skulle vara kvar där inne, så han sprang bort till mig och blev ledsen. Så stog han hos mig och kramades en stund, sen följde han med ut och då var han inte alls ledsen.
Ute hade det gått jättebra, han hade lekt och inte frågat ett dugg efter mig!

När jag väl gick ut och vi skulle gå hem, ja då ville han stanna kvar :-P men jag fick med mig honom hem, efter lite protester.

Imorgon blir det samma som idag, jag stannar inne medan de går ut! Lite småtråkigt att sitta i personalrummet, men det är ju skönt att var nära om det är något!


Alice var med på dagis igår, men resten av veckan är Martin ledig på förmiddagarna, så då är han hemma med henne, medan jag tar inskolningen. Först tänkte vi att Martin skulle ta inskolningen, eftersom han inte är lika pappig, men sen kom jag fram till att jag ville vara med och att det mestadels är jag som hämtar och lämnar sen. Dessutom behöver alice lite tid med pappa, eftersom hon är såå fruktansvärt mammig, om hon inte ska gallskrika om dagarna, behöver jag gå runt med henne i famnen all hennes vakna tid, så jag tycker det är lite skönt att kommaifrån också lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0