Alice 1 år 7/8

I söndags blev min lilla tjej hela 1 år. Jag fattar inte hur tiden kan gå så himla fort. Man hänger ju inte med!

I lördags hade vi iallafall kalas och Alice precis sånna saker vi önskade oss, alltså inte massa spelande leksaker, utan saker vi faktiskt behöver ;-)

Det jag kommer ihåg nu är att hon fick: Cykelsits (så nu har vi en på varje cykel), cykelhjälm, ett pussel, pengar, presentkort på lindex, fleecekläder, tröja och byxor, en blockflöjt och en docka.
Saker som säkerligen kommer användas mycket! Jättebra!

Alice tyckte tårtan var mums, jordgubbstårta med grädde. Hela ungen bestog av jordgubbar och grädde när hon ätit klart, tur att vi tog av kläderna. Efter tårtan fick det bli en liten dusch, mitt under självaste kalaset :-)

Allting gick iallafall jättebra, även om Alice tycker det är jobbigt med massa nya intryck och folk.. Hon ville inte sova trots att hon var jättetrött och när gästerna väl gått hem och hon sovit en stund vaknade hon igen och var jätteledsen, så då låg hon med oss i soffan ett bra tag.


Självaste födelsedagen blev ganska knas. Martin var så illa tvungen att fixa på huset, men tänkte att hans pappa skulle komma vid 9, så att vi hann ge henne presenter och så innan.. Dock vaknade vi alla 09,01, så det gick fort på morgonen. Men hon fick sina presenter, en dockvagn och ett lektält. Sen nästa gång vi åker till ikea ska jag köpa lite kuddar och tyg, så ska jag sy kuddfodral, så att de kan få en myshörna där uppe.
Vi hade en mysig dag här hemma iallafall, bara jag och barnen!


Här kommer lite bilder från både kalas och 1-års dagen.
Alice står med sina kuvert i handen :-)




Busalvin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0