Underbar helg!

Så härlig helg vi haft. Egentligen jobbhelg för Martins del, men vid storhelger är de lediga, så vi har varit samlade hela familjen!

I fredags var vi iväg på den årliga släktträffen på Martins sida. Jättegod mat och en väldigt snäll Alvin. Mamma passade Alice, eftersom hon fortfarande hade prickar som inte torkat. Tack mamma för hjälpen!
Jag hade dock extremt dåligt samvete för att lämna henne, hon är så väldigt väldigt mammig, ska bara vara hos mig, men när jag inte är i närheten, så går det superbra.

Tidigare när vi varit iväg har jag blivit ganska så irriterad på Martin när jag nästan behöver ta allt med barnen (när han är själv med någon av barnen går det dock superbra), men hela denna helgen har det verkligen funkat superbra när vi varit iväg (och vi har varit iväg mycket) och jag har känt mig precis lika mycket förälder som Martin, super! Tack älskling!

Här kommer lite bilder från i fredags.


Alvin och hunden Ester nyfikna på samma sak :-)


En del av folket



Kossorna som Alvin var väldigt fascinerad av



Alvin och jag ute i skogen på tipsrunda


Min snygga älskling ;-)


Alvin





Det var fredagen det.

I lördags körde vi och hämtade matsalsbordet. Jättefint blev det, men fyyy vilket jobb att sätta ihopa.
Flyttade även ner lampan från sovrummet.

Sen ska det på en löpare och så tänkte jag hitta några fina ljusstakar eller ljuslyktor och ställa på :-)

I söndags var det kalas för Martins syster vid 13.
Innan dess var det fullt upp med att tvätta vårt trädäck, tog en himla tid, men det blev superbra. Nu ska det bara torka någon dag till, sen ska det oljas in. Var klar med tvättningen vid 12,40, vid 13 skulle vi vara på kalas. Det blev minst sagt en snabb dusch, men vi kom inte så sent ;-)

Kalaset var himla trevligt, vi åkte allihopa, eftersom Alice koppor var torra.

Alice på kalas


Alvin såg man inte mycket av på kalaset. Han lekte med Martins kusin Jennifer. Tur att Jennifertyckte det var lika kul som _Alvin, för han släppte inte henne många sekunder!



Härligt på gräsmattan :-)


Bente och Bertil kom körandes på motorcykel, så Alvin ville så klart testa sitta på den, han var dock lite lika glad när han väl satt på den, var nog lite läskigt trots allt och Bertil fick avsolut inte starta den, min lilla fegis!



Det var helgen det!
Idag har Alvin och jag varit iväg, handla och grejat. Förökt hitta sandaler till Alvin, men på hans smala fötter passar ju inga skor. Nu hoppas jag att jag hittar några smala skor i brobys skoaffär, annars blir det ett par ecco sandaler, men det är absolut sista alternativet, han måste ju ha ett par riktiga sandaler, även fast eccos kostar 600 kr eller något sånt.

Nu sover alla här hemma, Martin ska jboba inatt, så därför sover han just nu!
Glad påsk föresten!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken fin bild på dej och Alvin, så söta ni är :) Och jisses vad Alice växer, som sagt till sommaren måste vi ses :) Kram

2011-04-25 @ 22:56:57
URL: http://litendjavulsflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0