Massor gjort i huset!

Barnens mormor erbjöd sig att passa Alvin en natt denna veckan, om vi ville, så att vi kunde jobba lite i huset och det tyckte vi lät som en bra ide. Alvin har ju inte sovit utan oss (mer än halva nätter, utan alltid vaknat eller somnat när vi varit där).
Det hade gått jättebra, lämnade Alvin runt 13 på torsdagen, åkte och handlade en massa till huset, sedan åkte vi inom en sväng igen innan vi for till huset för att lämna av sakerna.
Hämtade Alvin igårkväll vid 18-tiden och då var han hur glad som helst och hade haft det jättebra, var knappt att han ville följa med oss hem igen, men det fick han minsann göra. Jag och Martin tyckte dock att det var väldigt konstigt och tomt utan Alvin i sin säng på kvällen, men vi saknade nog honom mer än vad han saknade oss!


Under hela fredagen var vi i huset. Fick massa gjort! Alice var så snäll, åt, fick ny blöja och sen somnade hon iprincip direkt i vagnen och sov tills nästa gång hon skulle äta, så jag fick också en hel del gjort och inte bara Martin denna gången.
Jag rev ner en massa tapet, städade av toaletten där nere (de gamla ägarna flyttstädade inte, överrenskommelse mellan oss nämligen) och sen började jag slipa trappan!
En jäkla massa slipjobb, men det ska nog bli bra när vi får en vit trappa istället för svart!

Just nu är Martin i huset igen, hans pappa är också där och hjälper till och det tackar vi för!

Så jag är hemma med barnen. Framåt lunch hoppas jag att Martin är "klar" i huset, så att han också kan följa med på broby marknad i eftermiddag, men det återstår att se. Misstänker att han egentligen vill åka till huset igen!

Tog ganska mycket bilder igår, men lägger upp någon här såfort jag fört över bilderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0