Framtiden

Jag älskar livet hemma med mina 2 små! Trivs som fisken i vattnet vill jag lova! Är så himla glad att vi har möjligheten att ta sålite föräldrapenning och istället får barnen vara hemma i ungefär 2 år. Alvin hade ju kunnat vara hemma längre, men känner att han behöver komma ut och träffa lite barn, så om vi får plats i knislinge, på förskolan nära huset, så börjar han där i januari.

Visst pengamässigt hade jag kunnat ta ut föräldrapenning hela veckan, men känner att det inte är alls värt att jag tar såpass mycket mer föräldrapenning och inte får ut såmycket mer pengar mässigt ändå, när vi klarar oss gott och väl så som vi har det nu! Skulle inte vilja ha ungefär 2000 kr mer i plånboken varje månad och sedan låta barnen börja på dagis när de precis fyllt 1 år och knappt ha några dagar kvar att använda på lov osv senare.

Om jag räknat rätt så komemr vi ha ungefär 100 föräldrapenningsdagar kvar för varje barn sen när de börjar förskolan. Alvin har vi 98 dagar kvar för (och han har vi inte tänkt ta fler dagar för nu) och Alice har vi alla dagar kvar än sålänge.

Vi får väl se vad jag kommer fram till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0