Förkylda familjen!

Började i måndags av att Alvin var lite snorig, men han var ändå pigg och glad och busade på som vanligt med Alexandra som var här!

Natten till tisdagen hade han riktigt ont i halsen och vaknade först en gång vid typ 22 för att han trillat ner från sängen, men fick han att somna om igen. Vid 00 börjar han gallskrika och det tog säkert 45 minuter innan jag lyckades lugna ner honom. Han ville ha vatten och såklart hade han riktigt ont i halsen så efter första klunken vatten blev han helt hysterisk. Fy som jobbigt det var att se ens älskade barn ha så ont, kan ju säga som så att jag har nog aldrig i hela mitt liv tyckt att det känns så jobbigt när någon annan har ont som de gjorde då!
Sen efter mycket om och men (låg med honom i soffan och tittade på teletubbies) så somnade han gott i sin säng igen!

Vid 1 var det tid igen, dock inte lika jobbigt och inte lika långt tid men ledsen var han! Tog kanske 15 minuter innan han somnade om och slutade gråta.
Sen som tur var sov han hela natten.

I tisdags var han väldigt snorig men pigg och åt som han skulle, så vi åkte en sväng till stan. Jag skulle beställa tapeter, så Alvin och Alice stannade hos mamma undertiden (passade på att köra när Alvin sov middag, så mamma slapp ha 2 vakna barn).

Jag började också känna mig förkyld.

Igår kändes Alvin mycket bättre, inte så snorig men inte bra! Jag började känna mig ännu sämre och igårkväll var jag riktigt kass och var nästan säker på att jag skulle vakna med feber idag, men icke!
Idag mår jag hyffsat, även om näsan rinner som skjutton. Alvin har lite hosta och är snorig.

Alice är täppt i näsan och sätter lätt i halsen när hon äter, men inget värre som tur är!

Nu vill vi bli friska! Är vi bra imorgon, så ska Alvin följa med mamma och pappa till stugan och sova där tills lördag morgon, så att vi hinner en del i huset! Måste verkligen hålla på där såmycket det bara går. Känns som att det är mycket kvar att göra innan vi kan flytta dit och planen är att vi ska flytta om 1 månad och ca 1 vecka, den 23 oktober!
Längtar som en tok gör jag! Ska bli så skönt att ha stor plats och sitt eget och ingen annans :-)


Älskar min fina familj tokmycket! Ni är bara det bästasom finns <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0