Brr kallt!

När vi gick upp imorse vid 06, så var det knappt 2 grader ute, skitkallt rent ut sagt! Bestämde mig iaf att vi skulle ut och gå, för det såg faktiskt ut att bli ganska fint väder, vilket jag faktiskt hade rätt i.

Åt frukost, tog på barnen, bytte blöjor, matade Alice och tog på mig själv, sen packade jag ihop termos, flaska och pulver ifall Alice helt plötsligt skulle bli tokhungrig, man vet aldrig sånt med den lilla tjejen nämligen!
Sen fixa vagnen, la lammskinnet i liggdelen och åkpåsen till Alvin i sittdelen, så han behövde bara en fleece och mössa, sen satt han varmt och gott därunder!

Tog på ytterkläderna på båda och sen gick vi ut, tar sin lilla tid att ta sig ut när man ska fixa allt först och båda ska vara mätta, nya blöjor och sådär, men vid 9 kom vi ut! Alvin tyckte det var riktigt kul att sitta i vagnen förengångs skull, det var ju 2 traktorer på åkern bredvid där vi gick. Fast luktade gott gjorde det definitivt inte, de höll på att sprida ut skit nämligen! Urk.

Blev 45 minuters promenad, med barn och vagn på nästan 40 kg totalt, jobbigt, men bra mation var det allt!
Var ute en stund sen när vi kom hem, så att Alvin fick busa lite och inte bara sitta i vagnen där ute!

Nu har vi precis ätit lunch, Alice sover (men vaknar nog strax för mat) och Alvin har jag nyss lagt i hans säng.





Sen en bild å lillskruttan som ler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0