Snart flytt..

Igår packade jag ner en del saker i flyttkartonger, hann dock inte med såmycket, för Alvin sprang ganska mycket upp ur sängen, så det blev många vändor tillbaka med honom, sen höll jag på med mat till mig och Martin samtidigt och Alice var inte nöjd att vara själv så speciellt länge :-P
Men allt som stog i vitrinskåpet blev nerpackat iaf!

Idag har jag börjat sätta in papper i pärmar här hemma, så att vi kan såsmått börja tömma bokhyllan också! Det tar massa tid bara och tid känns som att det är en stor brist på just nu!
På fredag ska Alvin vara hos mormor och morfar, förmodligen sover han där till lördag, Martin jobbar natt mellan fredag-lördag, så hela fredagen kan vi båda vara i huset och hålla på! Hoppas på att Alice är nöjd!



Sen vet i skjutton hur vi ska hinna måla färdigt trappan tills att vi flyttar in. Martin kom fram till att det minst tar 6 timmar att måla hela trappan (upp till övervåningen, undersidan på den upp till övervåningen, spaljen, ner till källaren och under trappan till källaren), så just nu ligger fokus på att få klart trappan upp till övervåningen och även grindarna borde göras klara, eftersom de verkligen måste vara där tills vi flyttar in! Det ska ju spackas och slipas spackel också..
Det är vattenbaserad färg vi målar med, så det är inte hela välrden ifall det inte är klart, vattenbaserad färg är ju inte farligt för småbarn även om den inte torkat!

Nu börjar det verkligen kännas att det inte alls är långt tid kvar tills vi flyttar och fyyy skjutton vad jag längtar! Ska bli så skönt även om det blir några veckor som det kommer vara ganska bökigt, eftersom all renovering inte är klar. Vårt sovrum kommer tex inte vara klart, så vi får no i Alice rum undertiden!
Förhoppningsvis är vårt sovrum klart till Alice dop, hade ju varit skönt att ha det som mål iaf!

Lite mer än 2 veckor kvar till inflyttning och ibland får jag lite smått panik över att det inte ska bli inflyttningsklart tills dess, men det ska minsann bli klart :-)

Sen får vi se var vi ska ha alla saker! Tp handdukar, lakan, städsaker osv.. Uppe på ovanvåningen finns en klädkammare, med möjlighet att hänga saker, men ingen garderob eller så. Barnens kläder ska vi ha i den stora byrån som ska va på ovanvåningen, så vi får nog köpa byrå till vårt sovrum också, så att vi har någonstans att lägga vårt också! Kikat på blocket efter byrå, men nej hittar ingenting som föll mig i smaken, så det får väl bli att fortsätta kika där, annars får det bli byrå från ikea nästa gång vi ska dit, hoppas innan jul!


Idag ska jag försöka tvätta undan lite och även få in alla papper i pärmar, måste köpa fler pärmar har jag kommit fram till, fattas till Alice papper, ny pärm till mina papper och till räkningar för nästa år, den vi har nu är smockfull!
Sen är det nog inte fel att ha någon extra också!
Jaja får bli en tur inom stan på fredag när jag ändå åker in och lämnar Alvin!


Tycker verkligen att det är svårt att veta vad man kan packa ner, som man inte behöver förrän vi flyttat, man kan ju liksom inte ta allt sista dagen inte!

Nu får jag sätta fart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0