Städning..

Igår var jag och mamma i huset, började på städningen, eller rättare sagt mamma började städa där uppe. Jag slipade spackel, både i trappan ner i källaren och lite på väggarna. Sen fortsatte jag med målning av ena grinden (som ska vara vid trappan).

Idag har det varit städning för hela slanten! Åkte dit ganska omgående imorse, och så kom mamma. Hon verkar tycka det är skitkul att hjälpa till med städningen, haha, men väldigt skönt att få lite hjälp med sånt, det tar ju såååån tid.

Mamma städade klart övervåningen, så nu är där inflyttningsklart (vårt sovrum kommer dock inte bli klart, så vi får sova i Alice rum sålänge). Jag stäade ur kylskåpet undertiden, vilket jobb! Mamma putsade alla fönster på mellanplan och jag skrubbade i köksskåpen och på dem. Alltså fyy vilka snuskpellar som bott i huset innan, de kan ju knappast städat på alla ställen undertiden de bott där.
Uppe på köksskåpen var det en tjcok äcklig hinna med smuts och damm, tackar verkligen för Ajax professional, löste det var, men attan vilken tid det tog..
Hittade tycker "roliga" fynd i köksskåpen och i lådorna, 4 mjölktänder, 1 bit nagel -(i en kökslåda) och en herrans mamma smulor, unda om de haft bröd och knäckebröd i alla skåp?
Inne i skåpen var också ett skigt med fett, alltså hur kan man ställa rena glas och sånt där inne och sen äta på dem? URK.

Men nu är iaf köket helt städat, golvet måste dock göras vid riktigt sen, men det går inte förrän man kan torka överallt ordentligt!

Men känns väldigt skönt att fått såpass mycket gjort (eller mycket och mycket, men de jobbiga sakerna, fönster och köket), får se när vi tar det andra, men vi flyttar ju om 1,5 vecka.

När jag kom hem från huset åkte Martin dit och han är kvar där nu, målar lite överallt tror jag. Nu är det trappan och spaljen som måste målas 2 gånger, innan vi kan flytta...

Hade tänkt att vi skulle bjuda på någon mat sen när vi flyttat, alltså på kvällen tror jag (om folk inte planerat annat förstås), men något som är ganska lätt att göra och itne tar superlångt tid? Tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0