littlekidscorner

ARG.


Var inne i stan och lämnade Alvin idag hos mamma och pappa, han sover där inatt. Passade även på att åka inom littlekidscorner och köpa grind att ha runt kaminen, sen tänkte jag kika på bilstol till Alvin, som han ska få sen när Alice ska ta över Alvins stol.

Först och främst frågade jag vilken hon tyckte, britax multitech tyckte hon då (sa att han snart fyller 2 år), efter en stund frågar hon hur mycket han väger, 11 kg svarade jag. Ja då väger han ju lite förlite för en framåtvänd bältesstol. Ja självklart var det en bakåtvänd jag ska ha, så om Alvin vägt 15 kg (som är godkänt för att sitta i bältesstol), då hade hon alltså sålt en bältesstol till en 2-åring? Tänk en familj som inte själv läst på något alls om säkerhet i bil, då hade man ju gått på den "niten". Inte fasen ska en personal i en babybutik vara så outbildad, så att de tar fel på 2-3 år (ska ju sitta bakåt tills 4-5 år). Nja även om det bara varit en vikarie eller liknande, så bör det ju ändå kunna sin sak såpass bra eller ta hjälp av någon annan!

Jaja, nu ska jag nog snart krypa ner i sängen med Alice. Martin jobbar.

Mamma berättade innan att Alvin blivt jäteledsen (dock bara en kort stund). Det ringde på dörren hos mamma, jag brukar alltid ringa på dörren när jag kommer, så han trodde det var jag, men det var bara grannen, stackren gick iväg och blev superledsen :-( mamma hade han sagt. Men som tur var gick det över fort, annars hade jag minsann satt mig i bilen direkt och kört och hämtat min lilla pojke.

Har fått gjort en del i huset nu idag, målat spaljen helt en gång och Martin har spacklat ner till källaren. Imorgon fortsätter det med att jobba där, förmodligen så hämtar vi Alvin ganska sent imorgonkväll eller på söndags morgon, så att vi får lite gjort, får väl se hur länge jag klarar mig utan honom :-)

Nej nu sovdax!

Kommentarer
Postat av: sara med Viggo

Jag tycker inte alls om little kids corner. Dels så blev plötsligt vårat babyskydd 800 kr dyrare den dagen vi skulle hämta det, när vi stod i kassan och sen enligt dom måste man ha hela deras affär om man ska vara en bra förälder för sitt barn. Känns ungefär så, vi hade en på föräldrautbildningen som pratade barnstolar för några veckor sedan. Hon rekomenderade då en barnstol, sedan dagen efter hade hon varit inne i stan på en föräldragrupp och då hade hon rekomenderat en helt annan som var 2000 kr dyrare, precis som om dom istan skulle ha mer pengar än vi som bor på landet? Hon hade lixom sagt exakt samma sak att det var den bästa dom hade blablabla...tycker inte alls om den affären längre.

2010-10-09 @ 07:35:39
URL: http://baramitthjarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0