Högstadiet...

Under hela högstadiet, ja innan också (men då var det inte alls på samma sätt), så var vi ett gäng tjejer, men vi var ojämnt antal och ja gissa vem det var som alltid alltid blev över? Jo jag såklart..
Ser att en av dem lägger ut jättegamla skolfoton, från högstadiet på facebook nu ikväll. Läste kommentarerna under och då står det något i stil med detta: Man saknar det gamla gänget ibland (sen följt av = och så namnen på de som vi brukar vara med), såklart stog inte mitt namn med där.. och självklart var personen tyvungen att skriva = alla namnen, bara för att jag skulle se, misstänekr jag iaf, inte helt omöjligt!

Fy skutton så himla glad jag är för att jag iprincip aldrig ser dessa personerna mer och att jag är så otroligt glad för allt jag har idag!

Även om jag inte bryr mig supermycket, det var ju trots allt sådär 8 år sedan, så känns det väl jäkla tråkigt.
Varför reagerade ingen? Speciellt inte lärarna, eftersom de såg ju hela tiden att det blev jag som blev själv, men aldrig gjorde de något för att jag också skulle bli med i någon grupp någongång och alltid när det var grupparbeten, så fick man själva välja grupper.
De jag gick med i skolan hade iprincip mvg i allt och där passade jag väl inte in, när jag fick mvg i ett ämne, syslöjd, då blev det ett jäkla liv på alla, hur skjutton kunde jag få mvg tyckte dom.. Dom var tom på läraren och frågade och sa att det kan väl inte stämma...

Nä nu ska jag försöka släppa dessa tankarna och krypa ner i sängen, verkar som att Alvin somnat, det är tyst från hans rum iaf.

Tack för allt jag har idag, min underbara fina familj, Martins släkt och mina otroligt underbara vänner! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Carro

Vilka människor det finns. Skönt att du är mogen att lägga dessa tjejer bakom dig!! Men att skolan inte gör nåt är riktigt dåligt....



Kramar

2010-10-11 @ 08:22:30
URL: http://griffelfot.blogg.se/
Postat av: Sissi

Vi hade iaf varandra vännen. Du var min bästa kompis under hela min högstadietid!

Synd att vi inte ses oftare nuförtiden :(.

Hoppas allt är bra med dig och familjen och med det nya huset. Kommer gärna och hälsar på när det är klart :).

Pusskram

2010-10-11 @ 11:50:59
Postat av: Jenny och Moa

Usch så hemska vissa kan vara.

Du är ju en sån go tjej!

Vi finns alltid här för dig gumman även om vi inte träffas så ofta ;)

Många kramar från oss

2010-10-11 @ 12:56:20
Postat av: Petra

Ja skoltiden var inte alltid rolig.. det är nog den tiden jag är mest rädd för när jag tänker på Albin och hans uppväxt.. Jag är livrädd för mobbing och att han ska bli utanför. fruktansvärt! Nu kan du iaf titta på din familj och känna dig stolt och lycklig, skit i vad gamla så kallade kompisar har för sig.. Kram

2010-10-11 @ 19:44:21
URL: http://albinochjag.blogspot.com
Postat av: Louise

Usch jag kommer ihåg högstadiet, inget kul. Nu har du ju en fin familj och så har ni köpt ett hus. Och dessa tjejer tror jag har gått miste om en bra vän, för du verkar väldigt snäll (jag har ju aldrig träffat dig på riktigt utan bara via bloggen) men efter vad jag läser så får jag uppfattningen om att du är en väldigt trevlig person och bra mamma:)

kramar till er

2010-10-12 @ 09:28:46
URL: http://www.myworldofsunshine.blogspot.com
Postat av: Elle

Ush, jag blir så arg när jag hör att barn/ungdommar och vuxna också fö den delen, blir utfrusna och ingen reagerar! Ush alltså. Det är skönt att bli vuxen, man förstår sitt värde själv och att man inte behöver konkurera med sådana människor mer. Men samtidigt.. Minnet av jobbiga perioder i livet finns ju kvar som små ärr. Ibland tänker jag på mina barn och tycker synd om dom att de har alla de där jobbiga ungdomsåret framför sig.. man vet hur jobbigt det kan vara. Men man hoppas att det kommer att få må bra :)



Kram

2010-10-15 @ 11:12:11
URL: http://underbaringar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0