Farmor på besök

Imorse kom en kille Martin känner och skulle börja fixa vårt sovrum! Så han var väl här 1 timme ungefär och spackalde allt! Längtar tills det är klart och vi också kan få ett fint rum, just nu sover vi på våa madrasser i Alice blivande rum, med en nermonterad sängram lutandes mot väggen!

Barnens farmor har varit här! Alvin och farmor var ute och plockade löv, när de kom in blev det 2 lövtavlor! Jättefina, har inte gjort sånt med Alvin innan, men han verkade uppskatta det!

Limmar


Lim på fingrarna gick faktiskt ganska bra. Han tycker ju inte riktigt om när det är kladdigt, men de börjar bli bättre och bättre! Han sa ios tvätta när han höll på att limma, men han nöjde sig med att vänta tills att han var helt klar!


En sten fick också vara med.



När Alvin sov och vi andra hade ätit, så gick jag ner i källaren medan Alice var med sin farmor.
I källaren har vi nämligen inte städat alls och tänkte att det var dax att städa hela tvättstugan, eftersom luftavfuktaren kommit. Innan har vi städat ur tvättmaskinen och hängt tvätten här uppe, men nu så hänger vi den nere istället!
Tog en himla tid att städa där, så äckligt. På varmvattenberedaren låg där säkert 1 cm tjockt lager med damm och även mycket damm uppe på rören i taket, så det blev verkligen till att torka där!
Sen var det dax för farmor att åka hem, och nu ikväll har vi busat och lagat mat.
Blev laxfile, ris och dillsås. Mums.

Mina fina barn!


Fick lite bilder från Ingegerds kamera och där fanns faktiskt en bild på oss, hela familjen som såg vettig ut, så här har ni den :-)



Nu ikväll har jag inte alls varit på något bra humör. Läste en blogg för ett tag sedan om en flicka från hanaskog som fått cancer och läste på aftonbladet att hon gått bort. Gick in på mammans blogg och läste och fy stackars barn! Inget barn ska väl någonsin behöva lida så? Tänk vad sjukdomar kan göra! Här har ni bloggen: http://moahenriksson.blogg.se/

Hoppas verkligen verkligen att mina älskade barn kommer hålla sig friska, att vi kommer vara friska och att de alltid får ha mamma och pappa under samma tak! Man kan ju aldrig ta något förgivet, men hoppas att det blir så iaf!

Nu ska jag försöka släppa alla sånna tankar, annars kommer jag aldrig kunna sova ikväll! Hoppas nästan på att Alvin lagt sig i vår säng när vi kommer upp, hade varit så mysigt att sova bredvid honom inatt också!
Det gjorde han nämligen natten som gick också! När jag och Martin gick upp och skulle lägga oss, ja då var det ingen Alvin i hans säng, men rakt över vår säng låg han minsann, och där fick han ligga kvar hela natten. Tror faktiskt att vi alliphopa sov väldigt gott, något som jag inte brukar göra när man har en snurrande Alvin bredvid sig i sängen!

Snart hoppas jag på att min stora fina älskling är hemma från jobbet, riktigt tomt om kvällarna, vet inte varför, men känns lite som att vi inte suttit ner tillsammans utan några måsten på långt tid, tråkigt, men när dop och kalas är över ska vi nog ha tid till sånt också!

Blev ett långt inlägg, men nu ska jag stänga ner, Martin har ju slutat, så han borde vara påväg hem!

Kram på er och det är ju aldrig fel med lite kommentarer :-)

Kommentarer
Postat av: Hanna G

Vad roligt att pyssla, sånt saknar man från jobbet :) Fina bilder på barnen, mysigt! :)

2010-10-31 @ 00:12:13
Postat av: anna enocsson

Va kul o läsa o se bilder! Är inne o kollar nästan var dag! Söta ungar, känner igen det där från jobbet att vissa inte gillar klet=)



/Anna

2010-10-31 @ 16:55:44
Postat av: sara med Viggo

Så fina ni är :)

2010-11-01 @ 07:31:12
URL: http://baramitthjarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0