efterkontroll

Idag hade jag tid för efterkontrollen.. Blev ingen gynundersökning, har nämligen mens, men eftersom jag inte sprack eller någoting, så tyckte inte barnmorskan det var nödvändigt!
Men pratade en massa om förlossningen och barnmorskan fick såklart titta lite på Alice, hon fick ju följa med, Martin var hemma med Alvin. Fick p-piller p-piller också och så kom vi fram till att jag ska göra cellprov nästa år, första gången man gör det är man tydligen 23 år och ja så gammal är jag ju nästan år :-P

Fick väga mig också, jag fick för mig att jag vägde 61 kg på inskirvningen, men tydligen låg jag på 64 kg då och idag vägde jag 61,7 kg, så jag är ju helt klart nere på vikten jag hade innan jag blev gravid med Alice.
Med Alvin vägde jag 59 på inskivningen och dit ska jag ner, helst innan Alice dop, men det är nog lite omöjligt, med tanke på att man inte har någon tid till att gå ut och gå eller träna nu, men när vi flyttat, då så :-)
Med min självdisiplin får vi väl se hur det går!




Nu sover Alvin, men vaknar nog snart. Alice sover också, så jag passade på att sitta här lite. Får fortsätta när han vaknar. Ska lägga ut en bild sen på Alvins nya overall. En molooverall ny, som jag hittade på blocket, 600 kr billigare än ny, så 800 kr, kostar 1500 annars. Har gekås overall som kommer passa han en del in på vintern, men sen hoppas jag han kan ha molo overallen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0