Vaccination för lillpluttan.

Idag var det dax för bvc besök för lilla Alice. 3 månaders kontroll, med vägning, mätning, vaccination, prat om mat och även lite om hur jag mådde efter förlossning och sådär!

Började med att mäta och väga. Skruttpluttan har blivit stor, 6225 gram och 63 cm lång! Större och lite lite kortare än Alvin i samma ålder, han vägde 5500 gram och var 36,6 cm lång vid 3 månader.

Sen kom vi till de hemska sprutorna. Jag har inget emot sprutor på mig själv, men när det gäller barnen, ja då är det faktiskt ganska jobbigt ibland! Alice fick första sprutan och skrek som en stucken gris, fy vad hon skrek.
Länge skrek hon också, så eftersom hon inte lugnade sig, gav bvc-sköterskan henen den andra innan hon lugnat sig. Bra tyckte jag, annars hade man först lyckats lugna henne, sen att hon börjat skrika så igen.
Efter andra sprutan skrek hon ännu värre, aldrig att jag hört henne skrika så (inte ens igår när hon skrek som en tok för att hon hade ont i magen).

Gick runt med henne i famnen ett bra tag inne på bvc rummet, sen gav jag henne mat, då lugnade hon sig och vi kunde fortsätta prata om smakportiner och jag fick även svara på lite frågor om hur jag mådde. Mår superduper bra, så de samtalet gick fort!

Ja sen behövde vi inte vara kvar på bvc längre, eftersom allt prat tog de där 20 minuterna efter vaccinationen som man måste sitta kvar! Så jag stoppade ner Alice i vagnen och gick hemåt igen.
Hemma fick hon en alvedon och än sålänge verkar hon vara normal, inte ovanligt gnällig. Återstår att se hur det blir när Alvedonen slutar verka.


Nu ska jag gå och sätta mig i soffan och kolla på biggest looser svergie och hoppas på att min älskling kommer hem. Har inte träffa honom sedan igårkväll, han jobbade förmiddag, sen efter jobbet var han tvungen att åka till åhus och hjälpa till med en dator, dessutom måste han vara i säng senast 21 för att orka upp igen imorgon bitti, eftersom han jobbar förmiddag då också. Så hoppas han kommer snart, så att vi iaf hinner säga hej :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0