Presenter.

Jag och Martin har lite olika uppfattningar eller viljor kanske man ska säga. Han tycker inte att man ska ge såmycket i present som jag tycker.
Som det är nu har vi handlar för ca 750 kr till Alvins födelsedag, Martin tycker det är förmycket, medan jag tycker det är ganska lagom.

De han ska få är:
Iggle piggle från drömmarna trädgård
Briospis
Tröja med traktor på (som han i vilket fall som helst skulle fått, men tror han kan tycka det är kul att få en traktortröja i paket)
Sett med tallrikar, grytor, muggar m.m
En plastkorg med lite olika frukter

Hur mycket anser ni är lagom peng att lägga på presenter och julklappar?

Jag anser att man inte behöver ge mycket bara för att man ska, men samtidigt så kommer man själv ihåg hur glad man blev över paketen man fick. Alvin kommer väl inte komma ihåg jättemycket, men tror ändå att sakerna uppskattas. Över 1000 kr tycker jag är förmycket däremot.
Martin tycker vi har köpt väldigt mycket saker nu till födelsedagen, men han har inte fått några leksaker alls sedan han fyllde 1 år, inte av oss iaf!
Så nu innan födelsedagen hade jag tänkt rensa ut lite och ställa i källaren, så blir de sakerna ännu roligare när man tar fram dem sen!

Skrev en statusuppdatering på facebook om hur mycket folk brukar lägga på presenter och julklappar, vet ni vad jag fick för svar? Mellan 5-6 tusen kr, något mer till jul. Det låter helt sjukt mycket! Hur får man plats med saker för minst 10 000 kr per år och barn som är till barnen?


Nu ska jag slå in pojkens presenter, så är det gjort tills söndag!

Kommentarer
Postat av: sara med Viggo

Man behöver ju inte överdriva som säkert många gör! Tycker det är ganska lagom som ni gjort nu:)

Alvin är ju lite större nu också och förstår mer, men annars är jag och Tobbe ganska överens iallafall som det ser ut nu till jul. Vi har sagt att vi kommer bara köpa något 1 eller två saker till Viggo i julklapp, för det första är det ju inget han förstår och för det andra så leker dom oftast bara med en eller två saker åt gången. Det känns liksom så himla onödigt att gå och handla en massa till honom nu! Precis som du säger ska vi också göra sen, lägga undan en del leksaker ett tag för att sedan ta fram igen, då blir det ju som nytt för dom! :) Ett barn är ju inte lyckligare för att de har mer leksaker! Ses på fredag:) kramis

2010-11-10 @ 07:33:40
URL: http://baramitthjarta.blogg.se/
Postat av: Petra

Vi har också olika åsikter här hemma.Men runt 500 är väl ok..fast sen beror det ju på vad det är för saker.Man ska ju inte ruinera sig;-)Men det som ni har skaffat till Alvin hör ju ihop..inget kul att få en spis utan tillbehör ju!Kram!

2010-11-10 @ 09:26:34
Postat av: Louise

Vi brukar lägga ca 1000kr var till barnen. Dels för att det mesta har blivit dyrare nu, samt för vi försöker köpa saker som kan hålla ett bra tag:)

2010-11-10 @ 10:27:14
URL: http://www.myworldofsunshine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0