Liten börjar bli stor!

Ja det börjar han verkligen, Alvin alltså!

Idag blev det ingen vila på dagen för honom, han ville inte alls somna, sen vid 13,30, ja då fick han inte försöka somna mer. Har faktiskt gått över förväntan ikväll. Var berädd på en väldigt seeg och gnällig kväll, men icke, bara lite innan han somnade. Han la sig lite efter 18 dock, så får väl se ifall det blir en tidig morgon imorgon eller inte.
Egentligen inte så konstigt att han skippade vilan idag, han sov 3 timmar på dagen igår och 13 timmar inatt nämligen!

Nu ikväll har det märkts på honom att han varit trött, han har inte varit arg eller så, bara sprungit rundor och inte suttit stilla en sekund, då hade man ju kunnat somna.
Innan pyjamasen åkte på fick han bada lite, det uppskattas alltid, även om det är hemskt att gå upp från vattnet sen enligt Alvin.


Nu sover båda barnen gott och Martin är på jobbet, så jag passade på att skriva här innan jag ska kika på bonde söker fru!

Alice och jag har haft det mysigt framför brasan, hon har fått ligga utan blöja och spralla, sen blev hon smörjd, innan pyjamas och blöja åkte på, sen mat och ner i vagnen (hon sover i vagnen tills att vi går upp och lägger oss).

Märks på både mig och barnen att det går mot vinter. Alvins eksem har börjat komma lite smått, mina händer är såå torra och Alice var också ganska torr på magen idag. Vi är riktiga torrisar och det kommer från mitt håll, säkerligen!

Uppdaterar med en bild på Alvin i badet senare, men har inte kameran här just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0