Affären..

Var i affären tidigare idag och då händer följande:

En mamma kommer inspringandes i affären, med syskonvagn (2 barn i vagnen, en ca 6 månader, den andra ca 2,5 år). En tjej, på kanske 5 år går/halvspringer bredvid.
Hör hur mamman gapar att stora tjejen inte ska ta någon kundvagn. De iprincip springer igenom affären och kommer efter mig i kön, kör på mina hälar och mamman säger ursäkta. Lägger upp några saker på rullbandet, ett paket tuggummi bla. Ser att stora tjejen har napp i munnen. När de betalt vill de 2 största barnen ha tuggummi, vilket de får. Mamman säger till stora tjejen att lägga nappen i fickan och att de inte får svälja tuggummit, sen pyser de iväg.


Jag brukar inte reagera på vad andra gör, inte om några barn ligger i affären och skriker eller så, man har ju själv trotsiga barn.
Men att ha napp när man är i affären och är typ 5 år? och ge en unge som är 2,5 år tuggummi?Nja det vet i skjutton.

Jag tycker det ser hemskt ut när Alvin har napp här hemma på dagarna liksom, det går bättre och bättre utan nappen på dagen iaf :-)

Nä nu ska jag sluta tänka på andra och börja planera inför Alice dop istället. På fredag ska vi handla inför dopet och tills dess måste vi veta vad vi ska ha och hur mycket.

Kommentarer
Postat av: 3 barnsmamma

Håller med om nappen fast inte om tuggummit

Min ena son har tuggat tuggummi sen han var precis 2år

Allt handlar om mognad/utveckling

Vissa barn klarar det tidigare än andra

2010-12-11 @ 18:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0