Fullt upp

Ojoj vad jag är seg med bloggen nuförtiden. Känns som att det är så mycket annat att hitta på och så jobbar Martin ganska mycket!


Denna vecka har Martin jobbat i sibbhult, måndag-söndag. Igår tills 18,30 och idag tills 18. Väldigt segt, men samtidigt är de så otroligt skönt att ha sällskap på kvällen och lite hjälp med Alvin!

Dessutom så är Alvins kusin Alexandra nere från Luleå, tillsammans med sin mamma då, såklart, så vi har träffat dem en hel del i början på veckan!

Alvin tycker verkligen det är superkul med Alexandra och hon verkar inte ha något emot honom heller! Alvin leker med sitt och Alexanra sitter bredvid och leker, eller ska ta Alvins saker. Hehe.

Busungarna på lekplatsen i onsdags:



I fredags körde jag och Alvin, Martin till jobbet, så att vi kunde ha bilen. Åkte direkt mot stan när vi lämnat honom, eftersom de hade 40 % reastart på molos vårkläder. Hittade En hel del fina kläder till bra priser (ja för att vara molokläder iaf). Har kikat en del på bla hajlinnet tidigare på nätet, men då till nypris, vilket jag tyckte blev förmycket, dessutom var jag lite osäker på storleken, då de börjat med dubbelstorl, så detta linne är 92/98, men faktiskt inte så stort som jag trodde det skulle bli.

Hajlinne (med stjärnor på baksidan) 92/98, byxor blå med stjärnor strl 68 (som knickers, sen kan lilltjejen ha de som vanliga byxor). T-shirt med robotar 92, byxor strl 68.


Linne med bilar (stjärnor på bakisdan) 92/98, byxor strl 74 med stjärnor (lite längre knickers, fanns nämligen inte strl 68 kvar) och så till sist en kortarmad och kortbenad (skriver man så?) heldress i strl 56 till lilltjejen i magen.


Så nu tror jag att Alvin har sommarkläder så att han klarar sig.

Här är även lite molokläder från rea på nätet:
Lurvoverall i strl 62 till lilltjejen, byxor knickers i strl 68 till Alvin och så en sommarheldress till lilltjejen i strl 56.


Nog pratat om kläder :-)

Igår var Alvin och jag hemma ensamna hela dagen, lite drygt, med tanke på att vädret inte var så fint. Var ute en sväng under förmiddagen och typiskt nog regnade de precis när vi kom ut. Men Alvin hade kul, vi gick runt lite i byn, kollade på katter och kossor.

Full regnutrustning på sig:


Sen igårkväll medan vi fortfarande var själva, så var Alvin heltokig. Sprang fram och tillbaka i hallen och bara skrattade. Jag hade kameran framme och fick till några riktigt spontana bilder som kommer här:




Härliga bilder på en underbar liten pojke :-)


Idag är det söndag och mors dag. Ska fara till hässleholm, såfort Martin slutat jobbet. Alvins farmor har fyllt 50 år, så det ska firas! Alvin sover just nu, han får sova 2 gånger idag, så att han orkar med att vara uppe ett tag ikväll när vi är där. Hoppas han är pigg och glad! Glad är han nog iof, Alexandra är ju där och även farmors katter. Han är ju tokig i alla djur! Synd att jag är allergisk, annars hade vi nog haft en katt här hemma!


Imorgon ska jag och Martin vara lite barnlediga och åka iväg helt själva! Tidigt på morgonen åker vi in till k-stad, Martin ska till tandläkaren 7,30, jag och alvin är hos mamma undertiden! Sen ska Alvin stanna kvar hos mamma, så att Martin och jag kan ta pappas släp och fara mot Ikea.
Växasäng till Alvin ska inhandlas, lite saker till den, täcke och kudde osv.
Sen ska vi åka och hämta pojken igen och lämna släpet!


Föresten så har Alvin börjat sova dåligt igen! För en månad sedan började han sova 1 gång om dagen, eftersom att han vaknade så tidigt på morgonen, men det verkar inte ha hjälpt.
Under hela denna veckan har han vaknat och varit ledsen 2-3 gånger per natt ungefär och 1 gång under dagssömnen.
Sen är nätterna heller inte alls bra. Igårnatt sov han 19-05,36 och inatt 20-05,20. Det är inte morgon vid 05,20 direkt.

Kommentarer
Postat av: Elle

Mkt snyggt shoppat ser jag :D Så stor Alvin blivit!! "Bebisutseendet" börjar försvinna nu.. Himmel vad tänder han har! Vilmer har fortfarande bara sina två framtänder som är helt framme ;) Dock såg jag att han hade ett helt gäng på g fram nu så han kanske knappat ikapp nu ;)

2010-05-30 @ 11:41:53
URL: http://underbaringar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0