Slagit i tänderna..

Alvin klättrar på allt nuförtiden. Igårkväll klättrade han och skulle ställa sig uppe på bobbycaren, vilket resulterade i att han trillade framlänges och slog framtänderna i golvet. Nappen hade han i munnen, så den bet han nästan helt igenom. Blödde en del, men inte supermycket. Vi märkte sen att ena framtanden är lös och att tänderna i underkäken förmodligen bitit bakom framtänderna där uppe. Ser nästan ut som att framtänderna uppe är lite lite utflyttade, men det är så svårt att se.

Så tidigare idag ringde jag till tandläkaren, så vid 10,50 ska vi dit och kolla hans tänder. Frågade ang rötgen också, och jo går det att röntga, så försöker dom göra det, så Martin är så illa tvungen att ta lite kompledigt från jobbet och följa med. Sätter knappast Alvin i någon okänds knä och jag går därifrån, när han säkerligen redan är jätteledsen där med allt nytt. Vi får väl se hur det går, bara de lyckas kika på tänderna så är jag glad.

Sen ska vi ringa försäkringsbolaget också, så att de vet om de ifall det senare skulle vara någon skada på de permanenta tänderna.

Kikade på hans tänder nu imorse och de såg inte så rött ut, men var lite brunaktigt på tandköttet, speceillt runt den lösa tanden, säkerligen koagulerat blod.

Annars vet jag inte vad vi ska hitta på idag, blir nog en lugn dag här hemma och förmodligen lyckas jag plantera lite i pallkragar, men får se, tror nämligen inte vi har trillräckligt med jord här hemma!

Kommentarer
Postat av: Carro

Så läskigt... Hur har det gått med tänderna??



Hoppas ni har en härlig helg

Kram

2010-05-08 @ 23:31:03
URL: http://griffelfot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0