Graviditeten..

Är i vecka 29+5 idag. Tiden går hyffsat fort framåt, men nu börjar magen vara lite jobbig. Kan inte sitta hur jag vill, har svårt att ta saker på golvet osv. Klumpig helt enkelt.
Sen känns det som att hon ligger väldigt mycket och trycker neråt i magen, ibland är det inte så himla skönt!

Må illa har jag börjat göra lite igen denna veckan. I tisdags mådde jag illa hela dagen, likså igår och även lite idag! Så tråkigt, det var ju inte det man förväntat sig direkt, när man snart är i vecka 31.
Får väl se hur det går, men hoppas bara inte att det blir så illa att jag inte får i mig något, så var det nästan igår, fram tills jag spydde, sen är det bra igen!

Var hos barnmoskan förra veckan tror jag det var. Var ju lite nervös över blodtrycket, men de hade inte höjts mer, vilket var så skönt!

Magen igår:



Har börjat fundera mycket på hur man lättast ska göra det för Alvin, sen när han väl fått en lillasyster, det blir ju trots allt en väldigt stor omställning för honom och för oss också. Hade tänkt att han skulle få ge lillasyster en present när han kommer upp på bb och sen att han också skulle få någon present från lillasyster.

Alvin föddes på en fredag, på lördagen åkte vi hem, då åkte vi inom mina föräldrar och visade upp honom i bilen. På söndagen kom en massa folk och hälsade på, tror det var 8 styckna som kom då. Egentligen gjorde det inte mig något, för jag mådde hyffsat bra, men denna gången tror jag vi kommer vänta ett tag med att ta emot massa besök. Pga att Alvin först måste förstå att lillasyster faktiskt är här för att stanna. Sen hoppas jag att Alvin inte blir åtsidosatt när folk kommer och ska hälsa på den nya bebisen, utan att det först och främst är Alvin som är mitt punkten, trots att det egentligen är lillasyster. Hon är ju så liten så hon kommer ju inte bry sig alls, men Alvin desstomer kan jag tro, men tror knappast att det kommer bli ett problem.

Det börjar ändå dra ihop sig nu, ca 2,5 månad kvar nu! Om en månad ska vi hämta syskonvagnen och babyskyddet vet jag inte riktigt när vi får, eftersom de fortfarande används.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken fin mage du har :-) Tusan vad tiden går fort. Tycker inte det var längesen du berättade för mej att du var gravid. hehe. Hoppas allt går bra för dej denna gången med, men det gör det ju säkert :)

2010-05-31 @ 14:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0