5 år, 2 år och 1,5 år.....

Igår hade jag och Martin varit tillsammans i 5 år och förlovade i 2 år. Shit så fort tiden går! Känns inte alls som det var så länge sedan vi träffades och blev tilllsammans, men ack så bra allting blivit :-) Ikväll ska vi ha barnvakt, ska äta på Rosegarden och sen kolla på bio, medan mamma och pappa passar Alvin, sen sover vi allihopa där tills imorgon. Ska bli mysigt att bara komma iväg lite vi två, får dock se hur det funkar att sitta på bion under så långt tid med tjocka magen. Nog om det :-)


Alvin han blev också lite äldre, 1,5 år sedan han föddes igår. Han har utvecklats i en rasande fart på sista tiden tycker jag. Pratar som en tok, även om man inte förstår hälften, så gör han sig ändå förstådd, genom att visa saker.
Massa ord säger han, här är några:

Mamma
Pappa
momo (mormor)
Tätta (tvätta)
Lelle (välling)
Ba (boll, ballong, bil)
Kaka
dicka (dricka)
kuuk (slut, innan sa han tut, det lät lite bättre :-P)

Sen är det en massa andra ord också, som inte dyker upp i mitt huvud just nu.

Nu ska vi packa och göra oss iordning, ska in till stan och fixa lite före kvällen!
Mina älskade pojkar är mitt allt.

Föresten så går graviditeten i en rasande fart framåt, är i vecka 27+4 idag och har gått 194 dagar av 280, så 86 dagar kvar. Ska på kontroll på onsdag och egentligen är det glukosbelastningen då, men eftersom jag mådde så dåligt sist och fortfarande mår illa om jag inte äter något, så ska de ta blodsocker på mig istället, ca 2 timmar efter lunch. Är superglad att slippa belastningen.

När nu packa :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0