Vädret dåligt igen.

Lite tråkigt att inte vakna av att solen lyser in genom fönstret, men samtidigt känns det mer okej att ta tag i allt som behövs göras här inne, vilket är bra på sitt vis.

Har tex ena soffan full med tvätt som behövs vikas, fått undantvättat väldigt mycket nu de soliga och varma dagarna. Vid nästa soldag har jag planerat att tvätta lite bebiskläder, eftersom det faktiskt inte är alls långt tid kvar. 63 dagar kvar av graviditeten.
Känns ganska sjukt, med tanke på att detta är barn nummer 2. Vi har väl sagt som så att vi vill ha 2-3 barn och tänk ifall vi bestämmer oss för att vi är nöjda sen med våra 2 barn? Då är detta sista graviditeten för mig, vilket känns lite snopet. Men blir det ett 3:dje barn någongång i framtiden, så blir det inte så tätt som det blir mellan dessa 2 barnen iaf. Vi känner att isåfall minsta ska vara 4 år eller mer innan eventuellt nr 3 kommer, så att jag hinnar plugga, skaffa jobb och så flytta dit vi verkligen vill, till ett hus.

Martin är ju väldigt sugen på hus, han vill ha sitt eget lilla hobbyrum, där han kan vara utan att barnen är på sakerna. Här måste han ju verkligen plocka undan direkt när han är klar och kan iprincip inte hålla på med sågar, limpisol och andra farliga saker när Alvin är uppe. De funkar ju liksom inte, men han får klara sig ett tag till :-)

Nu ska jag återgå till städning och tvättvikning. Alvin sitter och kollar på teletubbies, så då får man passa på.
Har även kommit fram till att jag måste försöka ta tag i att kolla så vi har alla bebissaker vi verkligen behöver, med  tanke på tiden som är kvar av denna graviditeten. Hade ju varit väldigt skönt att slippa h en massa måsten när vi är nyblivna 2-barns föräldrar. Ska se vad jag hinner med idag, Martin kommer hem lite efter 13,30, eftersom jag ska till barnorskan vid 14. Sen ska han tillbaka till jobbet igen tills 16,36, då han slutar.

Ska bli intressant att se vad mitt järnvärde ligger på. Är så trött om dagarna nämligen. Blodtrycket hoppas jag fortfarande ligger bra, men det återstår att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0