Vad gjorde vi i måndags och tisdags?

Kom ju på att jag inte alls berättat hur det gick i måndags och i tisdags.

I måndags var det dax för ett besök till barnmorskan för min del. Allting såg bra ut, lite lite högre blodtryck, men inte konstigt, eftersom de legat ganska högt hela gravditeten. Hjärtljuden var också ganska snabba, 172, de brukar ligga på runt 150 i vanliga fall.

Sen sa jag även att ibland känns det verkligen som att pulsen blir jättehög och jag blir helt orklös. Skumt, eftersom de oftast kommer under förmiddagen när jag tex bara går här inne eller om jag sitter och leker med Alvin. BM kollade pulsen på mig och den låg på 125, så jo visst var den hög, men sålänge jag inte mår dåligt är det inget som behövs kollas, men mår jag dåligt, så ska vi ringa in till förlossningen.

Idag är det försten precis 2 månader till beräknat, hela galet.

Det var iaf om måndagens besök hos bm.


Nu över till besöket hos bvc med Alvin. Martin tog kompledigt, tur var väl det, Alvin gillar ju nämligen inte alls bvc.

I väntrummet gick jättebra, han lekte som vanligt, men såfort bvc-sköterskan kommer och hämtar oss så blir han stel som en pinne och jätteledsen.
Hela besöket skrek han som en tok och pekade mot dörren, lilla stackaren.
Läkaren var också där, för att kolla vad han kunde, men det fanns ju ingen chans att han skulle kunna visa att han kunde bygga med klossar, visa var magen är osv. Han var ju tokrädd!
Vi fick berätta vad han kunde istället!
Både läkaren och bvc-sköterskan verkade tycka det var lite konstigt att han var så ledsen. De fårgade om han brukade vara såhär och om han var frisk annars.

Sen var det ju dax för spruta också, Alvin fick sitta i mitt knä och Martin fick hålla hans ben, då han är grymt stark. Gick iaf bra och såfort vi var klara med de, så fick Alvin på sig kläderna igen och blev nöjd när han fick gå och öppna dörren. Han vägde iaf 10 055 g och var 86,3 cm lång, inte konstigt att kläderna i 86 börjar bli korta.

Biverkningen på denna sprutan kommer efter mellan 7-14 dagar (om han får någon biverkning vill säga) och då brukar de vara ganska hög feber och kan eventullt va ledvärk och mässingliknande utslag också!

Jaja det var iaf om de 2 dagarna :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0