Ikea...

Igår var Martin äntligen ledig från jobbet och hela resten av veckan, vilket är helt underbart! Förra veckan träffades vi inte mycket kändes det som.


Igår imorse var det tandläkarbesök för Martins del, så Alvin och jag åkte med in till stan och blev avsläppta hos mamma, sen körde Martin. När Martin var tillbaka vid lite över 8, åt vi frukost och sedan gjorde vi oss klara för att åka mot ikea i Älmhult.
Alvin var hos mamma undertiden och som vanligt hade det gått jättebra och han struntade totalt i att vi åkte.

Lite folk på ikea, vilket var så skönt! Fick tag på de vi hade planerat att köpa, så det var superbra.
Blev en säng till Alvin:

Med massa tillbehör, som madrass, bäddmadrass, drag på lakan, täcke och kudde.
Sen fick han även en barnfotölj att ha framför tv:n, tror det blir superbra.

Sen blev det såklart en massa andra småsaker också, men främst var de sakerna till lilleman, så att lillasyster kan få ta över hans spjälsäng, täcke och sådär.


Efter ikea åkte vi direkt hem för att montera sängen och fixa allting sådant innan vi hämtade Alvin. Skönt att kunna hjälpas åt och slippa ta bort Alvin från alla småskruvar.
Stödbärdan till sängen fattades konstigt nog, så den ska ikea skicka hem till oss, tur att det är samma ståbräda som vi hade till spjälsängen, så den använder vi nu sålänge!
Sängen blev bra på Alvins rum, men lite trångt på bredden såklart, den är ju lite bredare än spjälsängen.

När vi var klara körde vi tillbaka till stan, för att äta lite kvällsmat hos mamma, handla och sen köra hemåt igen. Innan vi var hemma var klockan 20 eller något sånt, så det blev en lång dag, men skönt att ha allting fixat!
Tänkte jag skulle ta en bild sen på rummet, hur det blev, men det får vänta tills där är städat och Alvin vaknat!

Alvins nattsömn är kass. Natten mellan söndag-måndag sov han mellan 21,30-05,30 ungefär, eftersom vi var iväg på kvällen. Natten tills idag sov han 20,30-05, vid 05 var han ledsen och gnällde, Martin gick upp och stoppade om honom och han lyckades somna. Gnällde lite vid 05,30, då han kom in till oss. Efter lite välling somnade han och sov till 05,50. Dessutom nös jag som skjutton inatt och kunde inte sova, inte Martin heller för den delen, eftersom jag nös.
Var uppe tills kl 8, sen var min underbara älskling uppe med världens finast son och lät mig sova 1 timme, välbehövligt!
Imorgon tänkte jag vara lite snäll och låta Martin sova!



Idag har vi inte gjort ett dugg. Martin fixat lite med sitt vin och jag har busat med Alvin. Hade egentligen tänkt städa och började på Alvins rum, men sen har jag inte kommit längre!
Just nu sover Alvin och Martin är och hjälper sin pappa med jobb, så jag hamnade här! När Alvin vaknar är det dax för mellanmål, sen måste jag ta tag i lite städning känner jag!

Imorgon ska vi mot stan igen, ska lämna bilen på service och sen även hämta mammas bil. På torsdag ska Martin och Alvin till Alvins farmor i hässleholm, där även kusin Alexandra och hennes mamma är. Jag stannar hemma, så kan de stanna sålänge de vill, jag tål ju inte katterna där! Kommer kännas väldigt konstigt att vara hemma helt själv, kom fram till att jag aldrig varit de sedan Alvin föddes. Visst har jag varit iväg själv, typ ullared, stan osv, men aldrig hemma. Kommer garanterat kännas tomt, men bra för både mig, Alvin och inte främst Martin, kan inte vara helt fel för honom att klara allt själv en dag :-) hehe.

Sen på lördag är det marknad i broby, så då hoppas vi på finfint väder! Ja, det är iprincip så våran vecka ser ut! Nästa vecka jobbar Martin i sibbhult igen och sedan en ledig vecka igen efter de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0