Härligt väder.

I onsdags åkte vi in till stan direkt på förmiddagen, var tänkt att vi skulle gå till tandläkaren med Alvin, men eftersom han klöktes av typ tandborsten avbokade vi tiden, fick en tid om en månad istället.
Vi fixade de andra ärendena vi hade!
Vi hämtade först och främst syskonvagnen, blir nog superbra tror jag!

Därefter handlade vi både på systemet och på maxi, eftersom middsommar ska firas här hemma hos oss, med Martins kompis och hans tjej. Så nu är frysvarorna till midsommar fixade iaf.
Eftersom Martin åker till Södertälje på måndag och kommer hem natten mellan torsdag-fredag, så känns det skönt att ha såmycket som möjligt klart till fredag, eftersom de då kommer vid lunchtid och jag och Alvin inte är hemma under veckan, ska till stugan i Sölvesborg, mamma ha nämligen semester!

Vi körde iaf hem och lämnade av alla saker, plockade in maten i frysen och sen började vi packa våra egna saker. När våra saker var packade, så lastade vi bilen och körde mot Sölvesborg!
Jättefint väder hela onsdagseftermiddag/kvällen.
Natten till torsdagen sov jag inte mycket! Alvin sov i resesängen i lilla rummet, tillsammans med mig och Martin sov i soffan.
Från ca 01-04 vaknade alvin var 15:de minut, så efter några uppvak delade han och jag 90-säng, jippie! Vid 4 vaknade han och var klarvaken och skulle ha lelle (välling), så jag trodde ju aldrig att han sulle somna om därefter, men jo då, sen sov vi gott till 07,30, skönt de iaf!

I torsdags var det också superfint väder. Martin, min bror, Alvin och jag åkte en sväng till stan på förmiddgen och Martin hittade faktiskt lite kläder!
Eftermiddagen spenderade vi ute i trädgården och vi gick även ner till vattnet. Alvin gick med fötterna i vattnet och tyckte det var superkul. Tog av honom tröja och blöja en liten stund, men han gick fortfarane bara i vattnet, så de åkte på igen så att han inte skulle bränna sig!

Påväg till vattnet:

Går med fötterna i de sköna vattnet:


På kvällen gjorde vi hemmagjorda hamburgare och sedan körde vi hem igen, vilket var skönt för Alvin sov hela natten i sin säng utan ett knyst!


Igår gjorde vi faktiskt inte alls mycket, tvättade bara lite och Martin var i sibbhult och pratade. Förmodligen kommer han byta jobb efter semstern och då jobba i sibbhult, vilket känns helt underbart! Så nu hoppas jag verkligen det blir så, inga papper är påskrivna 'ännu nämligen!
Idag ska vi städa, tvätta och putsa fönster, så jag ska snart gå iväg härifrån, så att vi får lite gjort!
Imorgon ska Martin och Alvin tilöl hässleholm och jag ska in till stan och träffa några andra mammor i k-stad som också ska ha barn i augusti, ska bli skoj! Kan följa med tack vare att en av dem bor i knsilinge, så hon hämtar mig, så snällt!


Föresten så verkar Alvin trivas superbra i den nya syskonvagnen! Tror den kommer bli jättebra. Enda nackdelen är väl att den är lite tung att lyfta upp i bilen, men det får man ta, köra är den inte tung iaf!

Alvin provsitter:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0