Varmt, för varmt.

Idag har det varit 42 grader på baksidan och 32 grader i sovrummet, inte skönt! Nu är klockan 23 och det är 21 grader ute och 28 här inne, trots att alla fönster och dörrar är öppna.

De andra dagarna har det funkat hyffsat med värmen, speceillt nu i veckan när vi varit i Sölvesborg. Där känns inte luften lika varm när man är i skuggan, som den gör här hemma. Vår baksida här är hemsk nu när solen gassar som mest efter lunch!

Är i vecka 35+4 idag, så nu är det mindre än en månad kvar tills lilltjejen ska komma, men känns ändå som evigheter dit! Har svullnat rejält om fötterna, så jag knappt får på mig mina vanliga foppaskor på kvällarna och så har det börjat klia så grymt under ena foten. Förmodligen slipper jag gå över 14 dagar denna gången, är det såhär varmt, så står jag verkligen inte ut att gå över 1 dag...


Martin är hemma nu, vilket är så skönt. Jag kan liksom gå och lägga mig i sovrummet under fläkten när jag blir för varm, eller hoppa in i duschen!
Han skulle egentligen vara ledig fram tills 9:onde augusti, då det nya jobbet börjar med en ledig vecka, så 16 augusti (och då har förmodligen lillan kommit), men nu behöver de honom första veckan i augusti. Så om allting är bra med mig, jag kan ta hand om Alvin och lillan inte har kommit, så ska Martin jobba en del då under den veckan, men det återstår att se! De vet om läget iaf, så det inte ska bli några problem om det inte funkar för honom att lämna mig själv här hemma! Man vet ju aldrig liksom!

Imorgon blir en heldag här hemma, precuis som idag. Skönt på ett vis, men för varmt, jag vågar knappt säg de, men jag längtar efter lite regn och lite kallare luft, så att man iaf kan gå till lekplatsen en runda med alvin utan att vara kokt när man kommer tillbaka!

Måndagen består av ett möte med banken, vi är nämligen lite augna på hus, så vi får se vad de säger ang hur mycket vi får låna, vi har ju ingen aning om vi ens kan börja tänka på hus än eller inte. Sen på tisdag ska vi även kika på ett hus vi tycker verkar vettigt. Får vi inget lånelöfte vi vill ha, så är det ju ändå en erfarenhet rikare!

Nu är klockan mycket och dax för sängen. Alvin vaknar ju som vanligt tidigt på morgonen, men vad gör det? Han har blivit så otroligt stor helt plötsligt, säger nästan alltid vad han vill (även om man inte alltid förstår) och älskar när man jagar honom eller att han kastar sig i famnen på en. Min älskade gullunge!

Hade egentligen tänkt jag skulle lägga upp lite bilder också, men har inte kameran här, och sitter med fötterna i kallvatten, så det får bli en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0