Vändningsförsök på måndag!

Har varit hos barnmorskan idag, i vecka 36+3 och gissa vad? Denna lilla tjej har visst fått för sig att hon inte alls skulle bli kvar med huvudet neråt (så som hon legat de senaste veckorna), utan nu ligger hon i säte, men huvudet vid mina revben!

På måndag morgon vid 8 har vi tid till vändningsförsök på förlossningen. Mamma jobbar, så Alvin får vara hos sin farfar och Ingela, men det ska nog gå bra de också :-)
Är ganska nervös inför vändningsförsöket, men vill jag abolsut inte när vi väl är där, ja då får de väl ge mig en tid för snitt istället!

Det allra bästa hade ju varit om hon får för sig att lägga sig rätt igen, nu i helgen, så jag slipper vändningsförsöket!

Riskerna med vändningsförsök är ju att barnet kan bli stressat, hjärtljuden skjuter i höjden eller sjunker jättemycket och då gör de akutsnitt på mig. Så bb-väska och babyskyddet ska med in till sjukhuset, ifall det sker!

Alvins barnvakt är iaf fixad, måndag när mamma slutar jobbet, så hämtar hon honom hos Ingela, sen jobbar inte hon förrän tisdag kväll och isåfall (om vi är kvar på sjukhuset då), så får min pappa och bror passa Alvin eller Martin åka hem!

Jaja vi får väl se hur detta slutar! Bra på något vis hoppas jag, oavsett om de blir vanlig förlossning eller snitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0