Vardagen är tillbaks igen.

Igår började vardagen igen för oss efter några veckors härlig ledighet.

Under ledigheten har vi gjort massa kul, i fredags var Alvin själv hos sin farmor för första gången, jag och Martin var på bio och kollade på New moon. Alvin bara skrattade åt oss när vi vinkade hejdå, så han tyckte nog det var skönt att få vara själv med farmor lite :-)

I lördags åkte vi in till Kristianstad, för Martin och hans kompis skulle åka lite skridsko på Hammarsjön. Alvin, jag och min bror följe med ner och Alvin sov gott i vagnen hela tiden.





En härlig dag var det iaf, även om det blåste ganska så kallt!


Igår var första dagen på mycket länge som jag och Alvin var helt själva en hel dag, kändes lite konstigt faktiskt, men samtidigt skönt att ha kommit in i vardagen igen, även om det bara är normal vardag får vår del under denna veckan. Nästa vecka åker Martin till Oskarshamn och ska jobba där Måndag-Torsdag fram till mars ut, inte superkul, men det blir nog bra ändå, förhoppningsvis åker de på måndagen och är hemma på torsdag kväll, men det lutar åt att de kommer åka på söndagen och vara hemma på torsdagskvällen.

Jaja det funkar säkert bra när man väl har kommit in i de. Tycker lite synd om Martin bara som behöver vara utan Alvin så mycket och så tycker jag allt synd om Alvin också. Man märker på honom att han letar efter Martin på morgonen när han vaknar. Imorse kollade han igenom hela vår säng, både under täcken och kuddar.

Idag har vi busat lite, sen har Alvin "hjälpt till" med städningen, som bestog av dammsugning och nu ligger han och sover så gott i sin säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0