Kasslergratäng till kvällsmat, mums!

Till kvällsmat idag gjorde jag kasslergratäng till mig och Alvin, får passa på när Martin inte är hemma, eftersom han inte är överförtjust i kassler.

Jag och Alvin tyckte det blev supergott iaf, så jag tänkte dela med mig av de receptet jag använde mig utav!



4 port ris
400 g kassler
1 purjolök
2,5 dl matlagningsgrädde
1 dl lätt creme fraiche eller lätt majonnäs
½ dl chilisås
riven ost (ca 150 g)

1. Koka riset enligt anvisningarna på förpackningen.
2. Skär under tiden kasslern i tärningar och strimla purjolöken. Blanda grädde, creme fraiche/majonnäs och chilisås i en skål.
3. Smörj en ganska stor ugnsform. Blanda ris, purjolök och kassler i formen. Häll över såsen. Strö över riven ost.
4. Gratinerna i mitten av ugnen i ca 15-20 minuter i 225 grader.
Servera med blandad sallad.

Jag gjorde dock nästan dubbelt så mycket sås, och lite mer chilisås än vad som står i receptet och det var nog tur att jag gjorde mer sås, annars hade det blivit väldigt torrt. Sen hade jag i 4 annasringar också, det var mums!

Alvin äter kasslergratäng

 

 


Kommentarer
Postat av: sara

Lät gott, får vi minsann prova en dag :)

2010-02-10 @ 13:49:40
URL: http://baramitthjarta.blogg.se/
Postat av: Carro

Supergott!! O jag som inte brukar gilla kassler =)

2010-02-17 @ 19:55:17
URL: http://griffelfot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0