Bvc och vaccination!

Idag var det äntligen dax att få Alvins 1-års vaccination överstökad, åkte hemifrån 10,40, då var Martin fortfarande hemma, men han ju inte följa med till bvc, så det var Alvin och jag som åkte iväg.

Blev jätte ledsen när vi kom in på rummet, men fick sitta i mitt knä och leka lite med en leksak, men såfort jag reste mig från stolen så blev han ledsen igen. Vågen var inte kul och ännu mindre platsen för mätning. Sjukt stark har han blivit, bvc sköterskan hade svårt att hålla hans ben så att hon kunde mäta längden på honom.

Iaf så var han 82 cm lång och vägde 9800 g, så ännu inte över 10 kg sträcket. Ingen tungviktare!


Sen var det ju dax för spruta 1. Bvc sköterskan frågade om jag klarade av att hålla fast honoms ben själv och ja det borde jag göra sa jag. Iaf så gick det bra och var fort över, även om han blev helt hysteriskt ledsen såklart, tröstade och sen var det dax för spruta 2. Lika där.

Men nu är det gjort iaf och han hade inte någon feber innan jag la honom vid 19!


Nu sitter jag här och skriver i pausen på familjen annorlunda, sen blir det nog läggdax om inte allt för långt tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0