Lillasyster har anlänt.

Äntligen har lillasyster tittat ut! Natten mellan fredag och lördag vid 03,40 föddes hon!
3575 gram och 52 cm lång!

Åkte till stugan i Sölvesborg i torsdags, tillsammans med Alvins faster Malle. Martin jobbade tills på fredag, så han skulle hämta oss sen.

På fredag morgon lossnade slemproppen och vid 8,30 började jag känna av värkar. Gick med värkar hela dagen, som dock inte gjorde direkt ont förrän vid 18 på kvällen, då Martin precis kommit ner till stugan. Egentligen skulle vi åkt hem, men eftersom jag hade värkar så stannade vi kvar.
Jag var uppe och kollade på tv, medan de andra sov, jag kunde ju knappast sova!

Vid 02-tiden väckte jag Martin, sen plockade vi ihop och var inne på förlossningen vid 0255 ungefär, fick då reda på att jag var öppen 7-8 cm redan. När vi varit inne på förlssningen i 10 minuter gick vattnet, så himla tur att vi inte satt i bilen då! Fick lustgas, var de enda som hanns med. Efter 10 minuter med krystvärkar tittade lilltjejen ut, efter ungefär 45 minuter inne på förlossningen..

Både jag och Martin var supernöjda med alltihopa även denna gång, men ack så skönt det var att slippa ligga där inne med värkar hur länge som helst.

Åkte upp till BB vid 9 på morgonen. Ringde runt till folk och lite sådär.  Vi bestämde oss ganska tidigt för att förmodlligen åka hem redan på kvällen, så vi gick till läkaren och fick kollat lillan och allt var bra där!

På måndag ska vi in till sjukhuset igen, vid 930, då det blir tterliggare ett läkarbesök (eftersom det första läkarbesöket gjordes innnan hon var 12 timmar) och även pku-testet. Eftersom vi har besiktning på husert samtidigt, så får jag ta lillan och åka själv till stan, medan Martin tar besiktningen och mamma tar Alvin.


Alvin är väldigt glad i sin lillasyster och vill gärna hålla och känna på henne hela tiden.

Hon är ganska annorlunda mot Alvin, eftersom hon är en riktlig liten igel och vill ligga vid bröstet iprincip hela tiden! Just nu lyckades jag dock lägga ifrån mig henne i sin säng utan att hon är ledsen!

Lite bilder:




Kommentarer
Postat av: Carro

Grattis grattis grattis!!



Skönt att det gick fort och att allt gick bra. Spännande för Alvin nu med lillasyster, hoppas det går bra men det verkar det ju göra.



Kramar

2010-08-08 @ 12:14:51
URL: http://griffelfot.blogg.se/
Postat av: Evelina

Grattis till er igen! Vilka söta bilder, men den när Alivn står vid henne är ju bara klart den bästa :) Hoppas besiktningen på hustet gick bra och ni kommer trivas. Vad ska lillan heta? Kram till er!

2010-08-09 @ 10:58:18
URL: http://evveliiina.blogg.se/
Postat av: Heidi

Grattis till tjejen :))

2010-08-11 @ 08:37:42
URL: http://heromer.blogg.se/
Postat av: sandra

Grattis! Vad skönt att förlossningen gick så smidigt :)

2010-08-19 @ 15:08:43
URL: http://gonatcha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0