2 veckor...

Idag är lilla Alice hela 2 veckor. Herregud så fort tiden går och hon växer så det knakar. Igår städade jag bort alla bodys i strl 50 från hennes garderob, byxorna passar dock fortfarande! 3770 gram vägde hon i onsdags när vi var på bvc.

Bvc tyckte företen att hon var ovanligt rödflammig, så Alice och jag fick köra mot stan och in på barnakuten, men som tur var gick det väldigt fort! Max 30 minuter var vi där inne och läkaren sa att det förmodligen bara var virusprickar, och inte från min antibiotika, så det var bara att åka hem igen!
Igår var Martin iväg i stan på förmiddagen och handlade, jag var själv med båda två en längre stund, men de gick verkligen superbra! Alice sov mest och Alvin och jag busade :-)

Imorgon kommer barnens farmor och Peter hit och hälsar på! Sist de var här låg jag ju på sjukhuset, så peter han inte sett Alice ännu!

Just nu när Alvin och Martin i knsilinge, vet i skjutton vad de hittar på där, men misstänker att de är hos barnens farfar! Dock tycker jag att de kan komma hem nu, så att vi kan grilla. Mums!



På måndag vid 9,40 ska Martin, jag och Alice innfinna oss på banken. Alvin får vara här hemma med barnpassning av mamma, det går ju inte direkt att sitta ner och diskutera bankaffärer när han är med :-P
Vid 10 kommer de som äger huset just nu och sedan ska allt med nycklar och så fixas, så på måndag blir vi med allra största sannolikhet husägare och shit vad skönt det ska bli!
Längtar massor till slutet på okober, då vi kommer flytta dit!
Hoppas vi hinner fixa mycket där bara innan dess. Trappan ska målas, vårt sovrum ska fixas och ventiler ska tass upp, även ett valv ska fixas! Men det ska nog gå :-)

Nu kommer mina 2 stora älsklingar hem hör jag!

Kommentarer
Postat av: Sara & Leo

Vad roligt med hus! :)

2010-08-22 @ 12:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0