Onsdag...

Idag är det onsdag och förmiddagen gick åt till att vika tvätthögen som jag inte orkat ta tag i tidigare, men nu är den vikt och klar iaf.

Martin ringde imorse och sa att bilen som han kört med till oskarshamn denna vecka strular och höll på att stängas av när han körde till jobbet imorse, så nu har jag lämnat den på verkstad där, hoppas verkligen de kan fixa den tills på fredag, annars kan han inte ta sig hem i helgen och hur det blir med jobbet nästa vet jag inte, då får han väl jobba i oskarshamn hela den veckan med.. Usch nej jag håller tummar och tår på att de hinner fixa bilen tills fredag, så att han kan komma hem till oss!

Nu till något roligare.
Här är underbart väder + 17 grader, men det blåser lite. Alvin och jag har nyss kommit in efter att vi varit ute en stund. Väldigt skönt, men jag känner verkligen i näsan att pollen börjat komma väldigt mycket här nere. Hoppas jag klarar mig med näsdroppar och ögondroppar, så att jag slipper ta allergitabeletterna, jag blir ju helt borta av dem nänligen!

Nu ligger pojken i sin säng och förmodligen har han lyckats somna, men vi får väl se. Idag har han inte sprungit upp en massa iaf, igår var han heltokig och bara skattade och verkade tycka att det var en lek.
Så nu har jag bestämt att prova helfast rutin och se hur det går. En saga (har inte provat de innan, men tänkte att han då kanske ligger ner och lugnar ner sig lite), en godnattpuss och en godnattkram och sen gå ut ur rummet. När han sen springer upp, så ska jag försöka inte prata eller ge han något uppmärksamhet, mer än att lägga honom i sängen.
Skönt nu att han aldrig är ledsen när man lägger honom på kvällarna, då skulle det nog varit jobbigare.

Här kommer 3 bilder på min gladfis.




Föresten så lovade jag Martin att lägga upp en bild på den finfina grinden som ska sitta vid altandörren. Öppningsbar och så kan man även lyfta bort hela grinden, min duktiga älskling! Superbra, nu kan jag sätta mig på uteplatsen medan Alvin sover och slippa vara rädd för att han ska trilla ner för trappan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0