Tisdagen i hammarslund.

Igår jag tid på bvc för vägning, mätning och läkarbesök för Alvin.
Måttligt förvirrad var jag och hade satt Alvin i bilen och var påväg att köra vid 0930, men kom på att tiden inte alls var 9,45, som jag hade tänkt hela morgonen, utan 10 istället. Körde ändå iväg och postade lite först och sen blev det väntan i väntrummet, som Alvin inte alls tyckte var skoj. De har tagit bort alla leksaker och tidningar pga smittspridning.

Alvin satt och gnällde rätt mycket i mitt knä och verkade inte alls vara glad att vi var på bvc och det blev ju inte bättre när vi väl kom i i bvc rummet. Han var så ledsen och ännu värre blev det såklart när kläderna skulle tas av, det gillar han inte i vanliga fall heller. Han hade gått upp från 7700 till 8460 g på 2 månader och 1 vecka, vilket inte var mycket tydligen, så hans kurva hade börjat plana ut. Så de började prata om vi hade glutenallergi i släkten, men nej de har vi inte. Jag själv tror helt enkelt det är så att han rör sig så himla mycket nu, både kryper och ställer sig mot alls så han gör helt enkelt av med mycket energi. Men vi skulle höra vad läkarna säger om vikten på måndag när vi ska till sjukhuset. 76,5 cm lång var han iaf, så växer mycket på längden gör han och det märks.

Sen var det "test" för att se vad han kunde, fast de var ju inte de enklaste när han var så ledsen. Kändes nästan som att läkaren tyckte det var lite konstigt att han var så, men det är ju inte kontsigt, han är ju en aningen blyg i vanliga fall, och det brukar funka bra om man är förskitig, men de funkade ju inte, eftersom man inte har all tid i världen på sig på bvc. Han fick iaf klossar som han slog mot varandra och så skulle de se om han kunde ta med pincetgreppet och de kunde han även om det var svårt att få honom ta sakerna :-)
Sen frågade hon lite om han förstod vissa ord och ja det gör han, Nej, mamma, pappa, boll (började han titta efter nyss), lampa, det är de jag kommer på nu. Sen frågade de om vinkning och om han klappar.


Efter BVC så körde jag och Alvin direkt till Hammarslund, där mamma, och min mormor och morfar var. Tålamod tålamod med speceillt mormor. De har ju sin egen syn på hur barn ska uppfostras kan man ju säga...
När vi kom, så var Alvin så trött och såklart skulle de ju ta bort nappen från honom, för sånt ska man ju inte ha enligt dem. Fine, han var ju inte ledsen när dem tog bort den och då behöver han ju inte ha den heller iof.

Sen fikade jag lite (de andra hade redan fikat), nybakta frallor, det är mums! Bestämde oss för att köra in en sväng till stan, men innan dess så fick Alvin äta lite mat. Mormor ville hjälpa till, men jag tyckte hon kunde vänta tills vi kom hem och han skulle äta igen vid 15 och ja det gick hon ju med på. Alvin åt väl inte jättebra, så mormor skulle försöka få honom att öppna munnen genom att leka med honom, så hon började klappa händerna och Alvin också då såklart. Inte de lättaste att mata en klappande Alvin, så jag bad henne sluta, men tror ni hon gjorde de? Nä då.


Mormor och Alvin.



Vi åkte iaf in till stan och kollade lite. Hade rabatt på kappahl och polarn och pyret, men hittade inget på kappahl, så vi gick vidare till Polarna och pyret och där hade de fått in superfina kläder. Randigt, som jag gillar. 10 % på hela köpet + 15 % på den dyraste varan och sen 113 kr i bonuspoäng, så istället för att betala 370 kr som det skulle kostat så gav jag 190 kr tror jag det blev, inte helt fel!


Alvin i sin nya body och nya byxor :-)

Efter stan åkte vi hem och åt lunch, sen lunch vid 15 blev det. Alvin skulle också ha lite mat när vi åt, så jag frågade mormor om han ville mata honom nu, men nä det ville hon ju såklart inte denna gången.
Satt i uterummet och åt och eftersom varken mamma, mormor eller morfar är så speciellt varma av sig, så var det öppet lite på ena sidan. Kan ni gissa hur varma jag och Alvin var?
Tag av Alvin alla kläder uton blöjan och så var jag tydligen en dålig mamma, som inte ville Alvin det bästa. Ja vad säger man mer än suck? Då var jag SÅÅÅ väldigt nära att bara packa ihop sakerna och köra hem igen... Men jag stannade och vi gick ut en runda i de sköna vädret.


Mamma och Alvin.


Min kära bror kom även hem under eftermiddagen!


Vid 17 kom pappa hem från jobbet tack och lov, då säger de inte alls vad de tycker utan är tysta, så från 17 var jag nöjd! :-) Vid 18 körde de hem och jag och pappa körde till Maxi och handlade medan Alvin var hos mamma. När vi kom tillbaks så packade jag ihop sakerna och vi körde hem. Så skönt att komma hem, även om det varit ännu bättre ifall den stora älsklingen var hemma!

Så såg vår dag ut igår!

Kommentarer
Postat av: Sara

Usch så jobbigt att de ska behöva vara så. Men de klart dem har ju alltid haft sitt sätt, svårt att lära en gammal hund sitta som man brukar säg..Ta hand om er, kramis

2009-09-16 @ 14:04:34
URL: http://baramitthjarta.blogg.se/
Postat av: Sissi

Alvin såg ju verkligen ut att trivas hos din mormor hehe, not. Mysigt ni verkar haft. Alvin börjar bli en stor kille nu. Så underbart söt han är. Puss o kram vännen!

2009-09-16 @ 18:12:32
Postat av: Elle

Vi var också på bvc-koll i veckan, Vilmer blev också godkänd;) mätte 70,5cm och vägde 10,5!

Våra killar är verkligen olika i kropparna, din lång och smal och min kort och tjock;) Men ack så fina båda två :P

2009-09-16 @ 21:41:45
URL: http://underbaringar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0