Onsdag...

Veckorna går fort framåt och Alvin är snart 1 år... Undra vart tiden tar vägen. Känns inte alls som jag varit hemma så länge.


Martin jobbar ju kväll denna veckan, så jag och Alvin har bara busat hela eftermiddagen. Det är riktigt ruggigt väder ute nu, så kyligt och vindarna är så isande kalla... Alvin är fortfarande väldigt gnällig, så för att avleda det lite var en sväng på lekplatsen, fick klä på oss med tjocka kläder, Alvin fick ha sitt fleecefodrade regnställ, vilket var helt perfekt, skulle dock behövt ha fuskpolon på honom, eftersom det blåse ner i halsen.

Ledsna Alvin sitter i vagnen.


Han blev på lite bättre humör när han fick komma ner från vagnen och leka på lekplatsen, men var fortfarande inte sitt vanliga jag. Tänderna gör nog väldigt ont på honom.





Sen när vi kom in försökte jag få i Alvin lite gröt men nej han ville inte alls utan bara skrek, blev ett varmt och skönt bad istället med badskum, vilket han tyckte vr lite äckligt att ta på :-)
Provade igen med gröt efter badet, men de ville inte Alvin, så vi får väl räkna med att han vaknar inatt och är hungrig.
Tog febern på honom när vi bytte till pyjamas och den låg på 37,7, alltså lite högre än vanligt, säkert tänderna, så han fick en alvedon och sen ner i sängen och sedan dess har han inte sagt ett ljud. De senaste nätterna har han vaknat och skrikt säkert 5 gånger innan klockan är 22 och idag inte en gång, skönt för honom att han förmodligen inte har ont.

Nu har jag lite mer än 1 timme tills Martin kommer hem och jag har ingen som helst aning om vad jag ska hitta på, tråkigt nog.



Kommentarer
Postat av: Martina

Usch ja sen kommer det där med tänder också.., nu när jag tycker Inez läggning fungerar bra, ikväll har hon somnat själv utan att skrika en ända gång, så skönt!

2009-10-05 @ 19:38:29
URL: http://skepparegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0