Kristianstad

Igår var vi i kristianstad hela dagen.

Frukost hos mamma med frallor och Alvin fick sin gröt.
Efter frukosten blev det lite stressigt till sjukhuset, eftersom vi hade tid vid 9,45, men i tid kom vi utan problem.

Kom in och frick prata med en jätte bra läkare, som frågade lite om Alvin och så kollade där han hade eksemen innan. Hon tyckte han såg jätte fin ut i huden :-)
Sen bersättade vi våra misstankar om att vi inte själva trodde det var mjölken, utan eventuellt färsk banan. Färsk banan var tydligen inget som vi kunde testa så, utan de får vi testa själva hemma istället.
Men vi fick göra ett pricktest för mjölken. Alvin var så duktig. Satt bara hur stilla som heslt i mitt knä och kollade nyfiket på vad de gjorde med hans arm. Inte alls ledsen var han. Väntade i 12 minuter sen läste de av testet.

Testet visade inte alls något på mjölken så nu har vi börjat så smått med att återinföra mjölkprotein i maten igen, vilket ska bli intressant.
Sen frågade vi även vad läkaren tyckte om hans vikt. Bvc tyckte ju att han gått upp rätt mycket förlite och att hans kurva börjar plana ut, men det var inte alls konstigt tydligen, just pga av att han rör sig så mycket som han gör nu.


Resten av dagen spenaderade vi lite överallt i kristianstad. Alvin var kvar hos sin mormor undertiden.
Var på biltema och köpte lite saker till badrummet, som blev väldigt fint. Sen var jag och mamma inne i stan och köpte lite höstbloomor som jag planterade här hemma i krukor utomhus. Jättefint. Var även på maxi och handlade mat.

Idag gör vi inget speceillt. Jag och Alvin är hemma själva som vanligt. Martin är i knislinge och fixar högtalarna.

Imorgon ska vi till Martins farmor och städa hennes garage (martin har stökat ner där) och sen hjälpa till att rensa upp i hennes trädgård. Torsdag eller fredag anatar jag att Martin ska träffa en kompis.
På lördag ska vi till mina gamlar grannar och på söndag ska vi till Alvins farmor. Fullt upp hela veckan och nästa vecka börjar Martin jobba som vanligt igen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0