Underbara helg

Igår tog jag bilen och körde först in till mamma och pappa för att äta frallor. Efter frukosten körde jag och Alvin till stan för att träffa en kompis till mig, Sara.
Gick och tittade lite i affärer, men handlade inte något. Gick sen till barbacka för att alvin skulle få krypa runt lite. Tyckte han nog var skönt, men han blev hela galen när jag lyfte bort honom från lekrummet, eftersom vi skulle äta.
Alvin åt sin mat och vi fikade lite :-)






Efter barbacka Somnade Alvin gott i vagnen och vi gick till Little kids corner för att titta lite, sen körde Sara hem och vi körde till mamma och pappa. Jag åkte till Maxi oxh handlade, medan Alvin busade med sin mormor och morfar.

Igårkväll åt Martin och jag bakade potatis, hade 5 st för 10 kr på Maxi nämligen. Gott var det! Sen var det dax för idol, men något sällskap fick jag inte, för Martin drack 2 glas vin, sen sov han genom hela idol och var jättepigg när de var slut och jag var trött... haha.

Alvin har 2 kvällar i rad vaknat när vi skulle gå och lägga oss, rätt jobbigt faktiskt. Iförgår kväll flyttade vi över honom till oss, så att han sov i vår säng hela natten och igårkväll gav jag mig skjutton på att han skulle somna om i sin säng igen. Han åt knappt någon gröt alls vid 18, så när han vaknade vid 23,30 fick han en flaska välling, trodde att han skulle somna lätt, men nej jag hade fel. Satt hos honom och såfort jag reste mig blev han ledsen. När jag suttit där en stund började han pilla med spjälsängskyddet och sen somnade han. Jag reste mig från stolen och såklart vänder han sig om och tittar, men jag gick ut ur rummet, han gnällde till och sen somnade han om själv och vaknade vid lite efter 5 för mat. Det känns som att han kräver rätt mycet mat nu, med tanke på att han vaknar på natten/tidig morgon för mat. Tidigare kunde han äta gröten vid 18 och sen klara sig till 07 innan han fick flaskan, men sån lyx har man inte nu :-)




Idag har vi inte hittat på så mycket, städat undan lite, men annars blir det nog en lugn dag hemma. Nästa lördag ska vi till Alvins kompis Moa på kalas, hon fyller nämligen 1 år!


Kommentarer
Postat av: Karro, Mamma till Liam Bus

Va bra : )

2009-10-18 @ 09:58:36
URL: http://karroh.blogg.se/
Postat av: brallan

Tova var också innen i en sån period för 2 - 1 vecka sedan sen visade det sig att hon hade en ny tand på G. kanske något sånt som alvin också har lite problem med? kram

2009-10-19 @ 09:52:54
URL: http://finest.se/brallan
Postat av: mathilda

Tack =) ja mamma älskar att ta foto :) Säg till om ni behöver hjälp ;) kramis

2009-10-19 @ 14:42:52
URL: http://mommy.webblogg.se/mathildasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0