Onsdag och kallt...

Igår var jag och Alvin i stan. Hämtade kläderna från Lindex jag beställt, superfint! Mamma följde med, så vi gick runt och kikade lite, men hittade inget speceillt. Körde ut till babrpffsen och köpte ett lammskinn, som de hade kampanj på, så det blir nog jättebra att ha nu i vagnen, tycker det känns lite tidigt med åkpåsen redan. Blev jättebra att ha i scootern iaf, i den andra vagnen sitter åkpåsen i, om han ska sova ute eller så :-)




Idag är det onsdag, tycker början på denna veckan har gått väldigt fort! När jag och alvin gick upp vid 7, så var det -2 grader ute, nu är det precis under 0:an.

Kl 01 vaknade Alvin och var ledsen. Hade förmodligen ont i munnen, eftersom han har 2 tänder som håller på att spricka igenom. Fick lite alvedon och lite vatten, men fortsatte vara ledsen. Gav honom välling, även fast jag vet att han inte borde vara hungrig såpass tidigt på natten, så han "behöver" vällingen för att somna om tydligen. Sen somnade han gott om mellan oss, riktigt mysigt, även om han helst ligger nära Martin och inte mig.

Sen blev de en lite tidigare morgon än vad det brukar, men kanske inte så konstigt. När vi vaknade hade Alvin blöja läckt, så pyjamas, Alvins kudde och vårt lakan var blött. Ända från början har vi använt Libero på Alvin, men sen började de läcka under natten, så vi bytte till pampers för kanske 3 månader sedan och de funkade super i 2 månader, sen fick han fullt med röda utslag i rumpan, så nu använder någon blöja pampers på dagen, för att ta slut på dem och resten Libero, så nu vet jag inte riktigt vad vi ska byta till. Får väl se om blöjan läcker inatt också, annars får vi testa något annat, vet dock inte vad. Några förslag på blöjor som passar en liten smalis?



Eftersom vi gick upp 30 mintuer tidigare blir dagen lite konstig och likså mattiderna, eftersom han inte ätit vid 06 som han brukar. Så vid lite innan 8 blev det frukost. Nu ligger han redan i sin säng och är trött igen och förmodligen sover, så jag kan äta lite frukost :-)


Annars händer nog inte så mycket idag. Tror vi ska försöka gå en runda senare när han sovit klart.

Föresten så kom Alvin på att det är superkul att gå med gåvagnen. Han pruttar den lite väl fort, så benen inte följer rikgit med och trillar ner på knä istället, men de redans han upp så bra själv. Martin filmade honom igår. Ska ta och ladda upp fillen, så att ni kan få se.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0