Älskade ungen!

De senaste dagarna har inte hänt jättemycket, sen har jag inte haft direkt ork eller tid heller.
Martin jobbar kväll idag, så då får jag passa på.
Igår var vi hos min kompis och hälsade på dem och deras 10 dagar gamla Ludvig. Man blir allt lite bebissugen :-)

Lilla Ludvig:


Simon med Alvin:




Alvins utveckling går framåt i rasande fart.



- Han vill mer och mer prova äta själv. Äter gärna macka på dagen, vilket han verkar tycka är mums. Maten består fortfarande mest av burkmat, men ska nog mer och mer börja försöka ge honom av vår mat.

- Han har ett humör som heter duga, får han inte som han vill blir han rasande, sätter sig gärna på golvet och bara skriker, eller slänger sig bakåt om man håller honom.

- Världens mysigaste lilla pojk som gärna ger en puss på munnen om man frågar; Får jag en puss. Supermysigt.
- När han ät trött lägger han väldigt gärna huvudet på axeln på mig och bara myser.

- Kryper enormt fort

- Går runt vardagsrumsbordet, reser sig mot väggar och drar gärna ut lådor.

- Idag har han släppt mina händer några gånger och stått helt själv i säkert 30 sekunder, men tittar han på något vid sidorna eller bakom honom, så trillr han.

- 8 tänder har nog kommit upp.

- Är mycket lättare att borsta tänderna på honom, om man gör det fort och klappar och säger att han är duktig.

- Vill gärna att man kryper efter honom på golvet och jagar.


Ja det var nog vad jag kom på nu :-) Lilla killen fyller snart 1 år, vilket känns helt galet, nästan lite sorgligt att tiden gått så fort. De var den bebistiden...


Tänk 3 veckor till Alvin fyller 1 år och jag varit mamma i ett helt år. Sen fyller jag år om 2 veckor.

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh fler som är som min... Elliot har fått ett hemskt humör på sistonde. Skriker och låtsas gråta så fort han inte får det han vill eller något går fel... Märks vid maten nu då han ibland kan bli galen om man försöker mata utan ska äta helt själv...



Ja usch vad tiden går fort. Inte långt kvar till våra små blir 1 år... Var tog det här året vägen??

2009-10-22 @ 22:21:07
URL: http://griffelfot.blogg.se/
Postat av: Elle

Shit vad tänder!!!! Vilmer har ju inga;) eller en halv faktiskt :D

Känner också igen det där med humöret!! Han kastar skallen bakåt och skriker rätt ut.. ser för kul ut!!

2009-10-24 @ 22:11:16
URL: http://underbaringar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0