Tisdag

Dagarna går snabbt framåt tycker jag. Redan tisdag.

Förkylningarna är det sådär med, Alvin är mindre snorig än tidigare och ingen feber, så skönt.
Jag var rätt kass imorse, hade riktigt ont i halsen och täppt i nästan, nu har faktiskt de halsonda gått över och jag känner mig inte så dålig längre, bara lite täppt i näsan. Martin är också lite småkrasslig.


Idag är det varit riktigt höstväder. Isande kall vind, men vi passade ändå på att gå ut en svän på förmiddagen. Skulle egenligen bara ut och kast sopor och hämta lite saker i förrådet, så Alvin fick bara fleecejackan på sig. När vi skulle gå in blev han verkligen jätte sur, så vi tog på vinteroverallen och gick ut igen. En sväng till lekplatsen blev det först. Alvin älskar att gunga.






Sen när man ska ner i vagnen och gå hemåt så blir Alvin så arg..


Blev lite bus i trädgården innan vi gick in.


Alvin innan läggdax:



Alvin sover sedan 20 och jag har suttit här en stund.

Alvin har idag sovit först 30 minuter vid 11-tiden, sen mellan kl 1330-1630 sov han. Helt galet. Sov nästan lika igår, dock 30 minuter mindre på dagen. Natten till i natt var superbra, han sov mellan 1930-0730. Får väl hoppas natten inatt blir samma, de hade varit skönt :D


Sen hoppas vi att alla är någorlunda friska tills på fredag, eftersom jag fyller år då, och vi hade tänkt gå ut och äta, bara jag och Martin. Alvin får vara hos sin mormor och morfar under tiden. Tänkte först spela bowling också, men har inte kollat om någon annan kan följa med, och sen vet jag inte om vi är såpass friska att vi orkar spela bowlning, men vi får se vad det blir.
På lördag är det fest hos Therese, får hoppas jag är frisk tills dess för de hade varit så skoj. Ska dock köra, eftersom jag måste hämta mammas bil och så slipper Martin vara hos mamma o pappa med Alvin och sova där, mycket skönare att sova i sin egen säng.


På måndag kommer Alvins kusin och hennes mamma och det ska bli sååå kul att få träffa dem :-) Ännu roligare att de kan vara med på Alvins 1-års kalas.

Nu ska jag krypa ner under täcket med en bok tror jag :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Hehem ja det är roligt. Såläänge det inte blir fööör ofta som det gärna blir här annars när man har en bilgalen gubbe;) Men denna ska verka få stanna kvar här ett tag iallafall:) Den blev en volvo 850 :) Snart ska jag också byta min så vi får väl se vad de blir för någon :)

2009-11-05 @ 09:52:59
URL: http://baramitthjarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0